Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 21. mars 2010

Bok: "Isprinsessen"

Søstra mi har i fleire år lest og høyrt krim, medan eg har lest heilt andre ting. Den siste tida har ho lest Camilla Läckberg, og eg har lagt merke til det, men ikkje gjort noge meir. Men! Nå har eg høyrt første boka på digibok, og eg skal lesa fleire Läckberg-bøker, men digibok skal eg halda meg langt unna. Eg har aldri forstått vitsen. Kvifor kjøpa ei bok som lydbok der du må bruka øyretelefoner konstant; kjøp heller lydboka på cd viss du absolutt må. På toget til Oslo høyrte eg på digibok, og der går det heilt greit, men i dagleglivet så lige eg betre bøker i bokform:) Det var mi meining om digibøker!

Camilla Läckberg tegner i debutromanen Isprinsessen et bilde av et lukket samfunn der folk holder øye med hverandre og der det for enhver pris gjelder å bevare fasaden.

Handlinga i "Isprinsessen": Alexandra Wijkner blir funnet med kuttede pulsårer i badekaret i barndomshjemmet i Fjällbacka. Liket blir oppdaget av en eldre fisker. Han styrter ut og kaster seg over den første han møter, forfatteren Erica Falck. En gang var hun Alexandras beste venninne. Men de mistet kontakten i tolvårsalderen, like før Alexandra flyttet fra Fjällbacka uten å si adjø. Etterforskningen ledes av politimannen Patrick Hedström med Erica som en viktig kilde. De to må tilbake til fortiden for å avdekke de mørke hemmelighetene som skjuler seg under overflaten.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar