Søk i denne bloggen

fredag 16. april 2010

Bok: "Steinhuggeren"

Eg laste ner litt musikk, ikkje så altfor møje, men eg ser ikkje vitsen med å kjøpa ein cd med ein artist der du kanskje bare liker den eine sangen. Film og tv-serier laster eg ikkje ner, simpelthen fordi eg har ikkje peiling på koss eg gjer, og eg orke ikkje setta meg inn i det:p Eg lige film og tv-serier på dvd, og bruker heller litt ekstra penger på det:) I det siste har eg lest Camilla Läckberg, og neste ut i rekka var "Steinhuggeren." Den var utlånt på biblioteket, Julia sine er i Volda og hu hadde jedna sendt de t meg, men det var egentlig min siste utvei. Eg søkte litt på Camilla Läckberg på nettet, og plutselig hadde eg lasta ner ei mp3-lydbok! Foreløpig er det første og siste gongen, men muligheten er jo der:)

Handling i "Steinhuggeren": Politimannen Patrik Hedström er nettopp blitt pappa til en liten datter, og hans samboer Erica er rammet av fødselsdepresjon. Patrik prøver å strekke til, men da en ny mordetterforskning starter, føler han skyldbetynget lettelse over å kunne flykte inn i arbeidet. En hummerfisker finner liket av en liten pike i en av teinene sine. Politiet tror først det dreier seg om et ulykkestilfelle. Under obduksjonen av syv år gamle Sara går det imidlertid frem at hun har ferskvann i lungene. Noen har tatt livet av henne og siden kastet henne på havet. Og noen må ha fóret henne - med aske! For Sara har aske i munn, mage og lunger. To andre barn utsettes senere for askemating. Asken har en lang og makaber historie og er nøkkelen til mysteriet. Drapet har en forbindelse med Agnes Stjernkvist. Hennes historie begynner i Strömstad på 1920-tallet og får tragiske følger i nåtid. Dette er en historie om hvor langt man kan være villig til å gå for å få det man ønsker seg.
Det var interessant å lesa ei bok der handlinga går frå nåtid til fortid, og fram og tilbake. Kor langt er du villig til å gå for å få det du vil? Eg veit at eg er ikkje villig til å drepa for å koma langt i livet!

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar