Søk i denne bloggen

tirsdag 20. april 2010

Bok: "Ulykkesfuglen"

Tidlegare har eg nemnt at eg pleie bytta på forfattarane fordi det blir for kjedelig i lengden. Nå har lest 4 Camilla Läckberg-bøker nesten etter kvarandre, og det merkelige er at med ein gong eg er ferdig med ei bok, så vil eg bare fortsetje på den neste:) Heldige eg, som har 3 bøker igjen:)

Handling i "Ulykkesfuglen": Marit Kaspersen rørte aldri alkohol. Likevel har hun en promille på 6,1 da hun blir funnet død i bilen sin, etter en utforkjøring. Hun har også noen uforklarlige blåmerker og rester av tape rundt munnen. Patrik Hedström og kollegene hans på Tanumshede politistasjon oppdager etter hvert at det har vært liknende tilfeller andre steder i Sverige, ofte uten at politiet har hatt mistanke om noe kriminelt. Samtlige av ofrene hadde store mengder alkohol i blodet da de døde. En avrevet side fra eventyret om Hans og Grete ble alltid etterlatt i nærheten av den døde. Like etter Marits død blir en av deltakerne i realityserien Fucking Tanum, som spilles inn i Fjällbacka, funnet myrdet i en søppeldunk. Har denne saken noen sammenheng med de andre drapene?

"...hennes mest underholdende ... godt konstruert." (Kurt Hansen, Dagbladet)

Kurt Hansen har rett. Så langt er "Ulykkesfuglen" den mest underholdande, og med det mest skremmende plottet. Korleis det er mogleg å ha den fantasien, men og korleis dei to personane har greidd det kunststykket dei gjorde. Det er ufatteleg!

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar