Søk i denne bloggen

Laster inn...

tirsdag 18. mai 2010

Bok: "Blind gudinne"

Årsaken til at det har toke meg noge slikt som halvaen dag å lesa Anne Holts debutroman er at 1. Eg har lest den før (ca 6-7 år si) og 2. Den er litt kjedelig (vart mykje skumming). Men si eg ikkje har lest Anne Holt på nogen år, føle eg at eg må bjynna på begynnelsen for så å lesa dei nyaste bøkene etter tur:)

Handling i "Blind gudinne": En narkotisert småforbryter blir funnet skutt og med knust ansikt ved Akerselva en fredagsnatt. Det vekker ikke særlig oppsikt. Men når den dreptes advokat blir funnet myrdet i sin leilighet bare få dager senere, fanger saken større interesse. Etterhvert danner politiet seg et bilde av en helt uvanlig narkotikamafia. De aner raskt at det denne gang er personer på samfunnets lyseste solside som står bak. Snart tegner det seg også et skremmende bilde bak dem igjen, av de mørkeste og hemmeligste sider ved vårt overvåkningssamfunn.

Boka er ein politiroman, og handlinga er lagt til Oslo Politikammer, der Hanne Wilhelmsen jobber. Anne Holt har sjølv jobba i politiet.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar