Søk i denne bloggen

Laster inn...

onsdag 26. mai 2010

Bok: "Salige er de som tørster"

Eg er ein kronologisk lesar, noge som betyr at eg må lesa Anne Holts bøker om Hanne Wilhelmsen frå bok 1 - bok x (husker ikkje heilt kor mange det er). Derfor blir det til at eg skummer gjennom dei første bøkene (som eg leste for ein 6-7 år siden) før eg kan lesa dei nyaste (som eg ikkje har lest). Du ville kanskje sagt at det er litt waste-of-time, men for meg er det viktig å få med meg kva som skjer i liva til Hanne, samboeren Cecilie, Håkon Sand, Karen Borg og Billy T. Og egentlig så er det ikkje så ille, for når det er 6-7 år siden eg leste bøkene, så huske du generellt ikkje så mykje; eg gjer ihvertfall ikkje det:)

Handling i "Salige er de som tørster": Det er dirrende hett, og det er forsommer. Den verste i manns minne for Oslo-politiet. Med tolv voldtekter og flere uløste drap, må politibetjent Hanne Wilhelmsen igjen erkjenne at voldtektsetterforskning ikke blir prioritert. Det skjer heller ikke når en tjuefire år gammel kvinne blir angrepet på vei inn i sin egen leilighet, for deretter å gjennomleve et voldtektshelvete natten igjennom. Men når politiet først aner en sammenheng mellom denne saken og en serie makabre, forvirrende blodbad uten hverken offer eller gjerningsmann, omprioriteres styrkene. Kappløpet har begynt. Politiet, som skuslet bort muligheten til å få et forsprang, bare aner at noen er foran dem på vei mot et oppgjør med forbryteren. Noen som virkelig tørster etter rettferdighet...

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar