Søk i denne bloggen

fredag 11. juni 2010

Bok: "Død joker"

Eg trur eg har lest denne boka før; Anne Holts femte bok om Hanne Wilhelmsen. Eg har ihvertfall høyrt høyrespelet frå NRK med Kjersti Elvik og Reidar Sørensen, for den har mor. Men eg har ikkje skumma den på same måte som mange andre bøker den siste tida, og grunnen til det er at husken min plutseleg ikkje visste kven som var mordaren:p

Handling i "Død joker": Førstestatsadvokat Halvorsrud blir funnet oversprøytet med blod, sittende ved siden av liket av sin halshuggede kone. Han påstår selv at drapet ble utført av en mann ved navn Ståle Salvesen, noe politiet har vanskelig for å tro siden Salvesen på det angitte tidspunkt allerede hadde tatt selvmord. Fortvilet og overarbeidet forsøker Hanne å finne frem til sannheten, samtidig som hun sliter med store problemer privat. "Død joker" er en intens og spennende roman som det er vanskelig å legge fra seg. Den er drivende og godt skrevet, med en intrige som virkelig fanger oppmerksomheten. Denne gangen får leseren også et sterkt møte med Hanne Wilhelmsens privat, og forfatteren skildrer levende hennes reaksjoner på utfordringene hun står overfor.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar