Søk i denne bloggen

søndag 27. juni 2010

Bok: "En shopoholikers hemmelige drømmeverden"

Viss du ennå ikkje har lest Sophie Kinsellas "Shopoholiker"-bøker, så burde du begynna nå. Eg har bare lest den eina bokå (trur eg), men det er allereie bestemt at Sophie Kinsella inngår i min sommarlektyre:)

Handling i "En shopoholikers hemmelige drømmeverden": Møt Rebecca Bloomwood. Singel, selvsikker, samboer med venninnen Suze og journalist i tidsskriftet Vellykket sparing. Problemfritt? Ikke helt! Becky er nemlig shopoholiker. Når problemene melder seg, plastrer Becky sårene med et lite silkeskjerf (det var jo på salg!), en ny genser (bare måtte ha den!) eller noe annet hun syns hun fortjener. Nå er alt ute av kontroll. Hun vet hun må slutte. Hun vet hun må spare. Men hun klarer ikke å følge sine egne råd. Hennes eneste trøst er å kjøpe noe nytt - bare en ørliten ting - først da blir hun ordentlig lykkelig. Så faller Becky for eget grep - og kjekke Luke Brandon entrer scenen.

Det er hektisk og morsomt, og utrolig fascinerande kor mykje penger Rebecca faktisk klare å bruka. Eg kjenne at eg har nok det sama genet, men eg trur eg er flinkare til å ikkje kjøpa når eg ikkje har penger:p Eg har heller ikkje sett filmen basert på bøkene, med Isla Fisher som Rebecca Bloomwood, men eg trur eg vente eit par bøker til. Er ikkje heilt sikker på kor mange bøker som er involvert i den filmen:)

XOXO

2 kommentarer:

  1. Enig med deg :) Disse bøkene er ganske koselige rett og slett. Feel-good-lesing! Fikk lyst til å lese de om igjen :)

    SvarSlett
  2. Hehe, bare å begynna. Eg helde på med den andra nå:)

    SvarSlett