Søk i denne bloggen

lørdag 12. juni 2010

Bok: "Iskaldt bedrag"

Forfatter: Dan Brown
Originaltittel: Deception Point
Utgitt: 2001
Denne utgåva: 2010
Oversetter: Kjell Olaf Jensen
Format: Lydbok, lest av Erik Hivju, 19t
Forlag: Cappelen Damm
Frå: Biblioteket

Handling i Iskaldt bedrag: I Washington D.C. er kappløpet om presidentembetet i full gang. Utfordreren, den hensynsløse senator Sedgewick Sexton, leder på meningsmålingene. Men når en av NASAs overvåkningssatellitter plutselig lokaliserer en hittil ukjent gjenstand begravd dypt i den arktiske isen, blir kortene delt ut på ny. Spillet om makt, penger og ære i verdens eneste supermakt akselerer til uante høyder... I Det hvite hus overlates ingenting til tilfeldighetene. Den sittende presidenten sender senatorens datter, etterretningsanalytiker Rachel Sexton, til Arktis for å verifisere det ekstremt sjeldne funnet. Sammen med et team av forskere, blant dem den karismatiske TV-stjernen Michael Tolland, kommer hun på sporet av et bedrageri av uante dimensjoner. Men hvem har interesse av å holde velgerne - og hele verden - for narr?

Bibliotek har vanlegvis ei lånetid på 4 veker når det gjelder bøker og lydbøker; eg lese som regel ei bok på 1 veke, også levere eg den. Av og til sko eg ønska andre og hadde det slik, for det er frustrerande å venta på bøker du har reservert når det ser ut til at nokon trur dei eiger boka. Men, poeng! Lydbøker er eit unntak frå regelen. Eg kan godt bruke 4 veker på lydbøker, og den eg akkurat har lest ferdig har eg trukke ut i det lengste. Det gjekk litt seint ein periode, og eg var nær ved å gje opp, men eg kom gjennom, og det er eg glad for. Eg måtte jo vita kva som skjedde med Senator Sedgwick Sexton til slutt. Mannen var jo ufordrageleg frå begynnelse til slutt!!!
Iskaldt bedrag er en ulidelig spennende thriller, like vanskelig å legge fra seg som Da-Vinci koden. Den befester Browns posisjon som verdens beste spenningsforfatter.
XOXO

2 kommentarer:

  1. En av Dan Browns beste etter min mening!!
    Jeg likte den kjempegodt!!

    SvarSlett
  2. Ja, denne var betre enn dei forrige. Satt som på nåler når dei vart angrepne midt uti isødet!

    SvarSlett