Søk i denne bloggen

onsdag 21. juli 2010

Bok: "Det tapte symbol" (Robert Langdon #3)

Forfatter: Dan Brown
Originaltittel: The Lost Symbol
Utgitt: 2009
Denne utgåva: 2009
Oversetter: Kjell Olaf Jensen
Format: Lydbok, lest av Anders Ribu, 21t16min
Forlag: Lydbokforlaget
Frå: Biblioteket

Handling i Det tapte symbol: Washington DC: Professor Robert Langdon må på kort varsel overta som foredragsholder for å hjelpe sin gode venn og mentor Peter Solomon ut av en knipe. Men kvelden tar en uventet vending. En uhyggelig gjenstand - kunstferdig utstyrt med fem symboler - blir oppdaget i den amerikanske kongressbygningen. Langdon gjenkjenner gjenstanden som en eldgammel invitasjon til en lenge glemt verden av esoterisk visdom. Når den fremstående frimureren og filantropen Peter Solomon blir brutalt kidnappet, forstår Langdon at hans eneste håp om å redde Peter er å akseptere denne mystiske invitasjonen. Langdon befinner seg snart bak fasaden av USAs mektigste by, en fordekt verden av frimurerhemmeligheter og skjult historie.

I denne intense oppfølgeren til Da Vinci-koden demonstrerer Dan Brown nok en gang hvorfor han er verdens mest populære spenningsforfatter. Det tapte symbol er en fortelling om et dødelig kappløp gjennom en labyrint av koder, hemmeligheter og skjulte sannheter.

Det tapte symbol har fått delte meiningar. Eg klare styra min begeistring, men den kan ikkje samanliknas med Da Vinci-koden. Hadde eg lånt boka (som er på 593 sider) er det ikkje sikkert eg hadde komt igjennom:P Men eg er ein kronologisk leser, og nå har eg høyrt alle bøkene til Dan Brown. Kva i alle dager skal eg finna på nå? Hehe, har ikkje problem med det. Sadie Jones ligge og vente på meg:)

Etter litt søking på Google, fant eg eit intervju med Dan Brown, og ein anmeldelse frå Oppland Arbeiderblad. Interessant å lesa kva andre syns:)

"Alle som elsket Da Vinci-koden kan juble. Dan Browns nye bok Det tapte symbol følger samme formel og er like spennende." (Aftenposten)

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar