Søk i denne bloggen

søndag 11. juli 2010

Bok: "En shopoholiker med baby"

Eg er litt lei av Becky Brandon, født Bloomwood! Eg har skumma gjennom den 5. i rekka, og den einaste årsaken til at eg faktisk skumma gjennom, og ikkje bare hoppte til dei siste kapitla, er fordi eg måtte vita om det skjedde noko mellom to av bi-personane i boka:p

Handling i "En shopoholiker med baby": Rebecca Bloomwood synes tilværelsen er en dans på roser. Hun jobber i Londons hotteste klesbutikk The Look, hun går på husjakt med mannen Luke og hun skal ha barn! Becky kunne ikke vært mer lykkelig - spesielt ikke siden hun fant ut at shopping er et eksepsjonelt godt middel mot morgenkvalme. Alt skal være 100 prosent perfekt når den nye babyen kommer: Barnerommet skal være spesialdesignet, de må kjøpe den nyeste, kuleste barnevognen og - hun bare MÅ bruke Londons hotteste gynekolog. Når kjendisgynekologen viser seg å være Luke intellektuelle eks-kjæreste, begynner Beckys rosenrøde verden å smuldre. Plutselig er de tre i ekteskapet, i hvertfall er det dét Becky tror...

Det er ikkje alltid eg forstår forholdet mellom shoppegale Becky og seriøse Luke, men med dette så fatte til og med eg: " - Becky har instinkter som ingen andre har. Hennes tanker går alltid nye veier. Og noen ganger er jeg så heldig at jeg får være med. Luke møter blikket mitt. Hans er ømt og hengivent. - Ja, hun liker å shoppe. Ja, hun gjør sprø ting. Men hun får meg til å le. Og til å nyte livet. Og jeg elsker henne mer enn noe annet her i verden." (Frå s. 382-383, Luke forsvarer Becky foran Venetia Carter.)

XOXO

1 kommentar:

  1. Heisann! Jeg elsker Sophie Kinsella, og synes faktisk de bøkene utenom Shopoholic-bøkene er de beste! Har du f.eks lest "Husker du meg?" eller "Nå spøker du" ? Kjempebra bøker! Så flott blogg du har, forresten :) Hilsen Anette :)

    SvarSlett