Søk i denne bloggen

søndag 19. september 2010

Gi vekk bøker ein har fått?

Kva syns bokbloggere og andre om å gi vekk bøker ein har fått i presang til bursdag og jul? Er det "tillatt" eller skal ein behalda alt? Mine bokhyller er fylt til bristepunktet, og dei siste åra har eg blitt meir kresen i forhold til kvifor nokon bøker eg putter i bokhyllene mine. Er det då meininga at eg skal behalda bøker eg har hatt si eg var 13 år kun fordi dei var ein presang?

Setter stor pris på meiningar rundt dette!

XOXO

PS. Og er det nokon som er interessert i mine avlagte bøker? (Kjem til å levera dei i bruktbutikk, men viss nokon er interessert, så legg eg gjerne ut liste) DS.

4 kommentarer:

  1. Jeg liker å gi bort bøker, og det spiller jo ingen rolle om du selv har fått de. Ja, gi gjerne bort videre sier jeg :) Men jeg skjønner jo betenkningene... det er jo ikke helt sosialt akseptabelt å gi videre gaver man selv har fått. Så lenge man ikke bommer og gir gaven i retur til den som har gitt det, så synes jeg det å gi videre gaver er helt ok. Tenk bare på at man uansett gleder andre, og i tllegg kan man jo spare litt på miljøet ved å "resirkulere" noen av gavene :)

    SvarSlett
  2. Hey thanks! Nei, eg har ganske god kontroll på kven eg har fått dei av, så det er liten fare for at eg gir dei tilbake:)

    SvarSlett
  3. Hva med bookcrossing?

    SvarSlett
  4. Helt enig med hun over. Ser heller ikke problemet med å gi bort bøker. Bøker er jo til for å bli lest og nytt av mennesker, ikke bli stående å støve ned:) Det er en måte å glede andre så syns det er flott jeg:)

    SvarSlett