Søk i denne bloggen

onsdag 3. november 2010

Bok: "Bumerang"

Forfatter: Tatiana de Rosnay
Originaltittel: Boomerang
Oversatt av: Kirsti Øvergaard, MNO
Utgitt: 2009 (i Noreg 2010)
Format: Heftet
Forlag: Bazar

Då eg leste Tatiana de Rosnays debutbok i sommar, var eg overvelda og fascinert over kor godt den dama skreiv. Seinare fant eg ut at neste bok var ikkje så langt unna, og eg begynte å gleda meg. Oppfølgerbøker kan vera så mangt; den kan vera betre enn den forrige, dårligare eller midt på treet. I går kveld leste eg ferdig de Rosnays andre bok, og den er ikkje betre enn den første, men eg vil absolutt anbefala den:)

Baksidetekst: Antoine Rey har funnet den perfekte overraskelsen til søsterens 40-årsdag: en helg ved sjøen i barndomsparadiset Noirmoutier. Der tilbrakte de alle sommerferiene, men etter at moren døde for tretti år siden, har verken Antoine eller Melanie vært tilbake. Turen vekker minner, og ikke bare gode. Da de kjører tilbake til Paris, er Melanie taus og anspent. Idet hun tar sats for å fortelle broren noe, mister hun kontroll over bilen. Melanie blir hardt skadet, mens Antoine ikke får en skramme. Fast bestemt på å finne ut hva som opprørte søsteren så sterkt, kommer Antoine på sporet av en vel bevart familiehemmelighet, som ser ut til å dreie seg om moren. Og han kommer over en bunke kjærlighetsbrev...

Bumerang er en gripende roman om hvordan taushet og fortielser kan holde en hel familie i en skruestikke, men mest av alt er det en historie om kjærlighet og tilgivelse - og mot til å konfrontere sannheten.

Andre som har omtalt boka er May Brit og Lena.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar