Søk i denne bloggen

Laster inn...

lørdag 20. november 2010

Bok: "Dødsjakt i Lousiana" (Sookie Stackhouse #1)

Då "True Blood" gjekk på NRK3 kikka eg litt på det, men fant ut at eg har eit litt anna syn på vampyrer. Dei skal for eksempel ikkje drikke blod frå flaske, og går ikkje blant folk som veit at dei er vampyrer. I "Twilight"-sagaen er det få personer som veit at The Cullens er vampyrer, og eg liker å ha det slik. Charlaine Harris' første bok i serien "The Southern Vampire Mysteries" er basisen for sesong 1 av tv-serien (og det er kun sesong 1 eg foreløpig har sett!), og det skjer mykje utrulig fort. Og sannheten er...eg kose meg! Bøkene (eller foreløpig den eine boka) er betre enn tv-serien, syns eg!

Baksidetekst: Sookie Stackhouse jobber som servitør i en småby i Louisiana. Hun lever et rolig liv og har ingen kjæreste. Ikke fordi hun ikke er pen, for det er hun. Men Sookie har et problem: Hun hører hva andre tenker. Det gjør det vanskelig å treffe den rette. En dag møter hun Bill. Han er mørk og kjekk - og Sookie kan ikke høre et ord av hva han tenker. Han er mannen hun har ventet på hele livet! Men Bill er en av byens forhatte vampyrer, og omgås noen av de mest blodtørstige i sin rase. Da en av Sookies kolleger blir myrdet og vampyrene mistenkes for å stå bak ugjerningen, er hun redd for at hun kan bli den neste...

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar