Søk i denne bloggen

lørdag 4. desember 2010

Bok: "De dødes klubb" (Sookie Stackhouse #3)

Den tredje boka er spennande, edgy og litt trist. Sookie blir forlatt av Bill, men plutselig er det litt mange som vil ha ein bit av ho. Vampyrer og varulver i ei og same bok er ikkje feil, og høyner absolutt min leselyst. Mange som har profil hjå bokelskere.no har reagert på den norske oversettelsen, og eg føyer meg inn i rekka. I første bok stod det noko sånt som "siden Ålesund brant" og i denne boka reagerte eg på at Sookie lager seg "Toro rett-i-koppen-kakao". Eg tvile sterkt på at det var det Charlaine Harris skreiv, men det er det oversetter Frøydis Eriksen skriver. Enn så lenge leser eg bøkene på norsk, men kjem eg over dei på engelsk, så bytter eg til originalspråket! Bok 4 ligger og venter, og det blir spennande å sjå om Sookie lar vampyrene kome inn i huset sitt igjen:)

Baksidetekst: Det er bare én vampyr Sookie Stackhouse omgås frivillig, og det er Bill. Men han har ikke vist seg i det siste, og Sookie vil gjerne finne ham. Hans dystre og sexy sjef, Eric, tror han vet hvor Bill befinner seg, og før Sookie vet ordet av det, er hun på vei til Jackson, Mississippi for å besøke undergrunnsbevegelsen på De dødes klubb. Det er et livsfarlig sted hvor det øvre laget av vampyrbefolkningen hygger seg og drikker blod. Når Sookie til slutt finner Bill, midt i en forrædersk handling, vet hun ikke om hun vil redde ham eller gjennombore ham med en påle.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar