Søk i denne bloggen

fredag 1. april 2011

Manglande inspirasjon

Fredag og helg, men leiter etter inspirasjonen! Trur eg har mista den!!!

Glass og aske av Ann Syrehn Tomasevic ligger foran meg, har lest ca 160 sider, men kjeder meg. Anettes bokboble har lest boka, og likte den, men eg finne ikkje den same driven i denne historiske romanen som eg fant i Buddenbrooks.

Eg tok fram bok 6 i Charlaine Harris' vampyrserie frå haugen med bibliotekbøker, men halvvegs uti kapittel 1 la eg den frå meg. Kanskje ikkje så lurt, men vampyrer frista ikkje. Merkelig nok!

George R.R. Martins bok A Game of Thrones venter, men den har eg ikkje tenkt å sjå på ein gong.

Men eg har ein teori på kvifor eg mangler inspirasjon. Idag kom den tredje og siste boka i Merice Briffas Australia-trilogi ut, og eg venter spent på at biblioteket skal få den inn!!!

Eller kanskje eg bare trenger ei lett og ledig bok, som ikkje krever så mykje tankegang? Eller rett og slett ta ein pause og begynne på ny i morgen?

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg har lest 20 prosent av bok nummer to i George R.R: Martins serie. Selv om jeg virkelig elsker serien må jeg innrømme at det har blitt litt for mye Martin siste tiden. Tror jeg trenger litt lengre pauser mellom hver bok, selv om jeg er spent på hva som skjer videre.

    Jeg ville prøvd en lettlest, kort bok. Det er alltid en fin måte å få flyt i lesningen igjen på =)

    SvarSlett
  2. Enig i at lettlest nok er lurt :) Når jeg kjenner at hodet er tungt, så leser jeg gjerne noe enkelt. De første kapitlene før jeg kommer skikkelig i gang, har hjernen min en tendens til å tenke for mye, men så klarer jeg å slippe tak...

    SvarSlett