Søk i denne bloggen

lørdag 18. juni 2011

Bok: "Om du kunne se meg nå"

Forfatter: Cecelia Ahern
Originaltittel: If You Could See Me Now
Oversetter: Bente Rannveig Hansen
Utgitt: 2005, 2009
Format: Innbundet¨
Forlag: Bazar
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: For Elizabeth Egan har alt sin faste plass. Hun har sin fulle hyre med å drive eget interiørdesignfirma. Samtidig er hun motvillig adoptivmamma for nevøen Luke, som hennes uansvarlige søster har overlatt til henne å ta seg av. Orden og punktlighet gir henne kontroll over hverdagen - og beskytter henne fra smertefulle opplevelser i fortiden. Plutselig en dag dukker Ivan opp. Han er sorgløs, spontan og eventyrlysten - alt det Elizabeth ikke er. Og snart tar livet en vending hun aldri kunne drømt om. Men Elizabeth vet svært lite om Ivan. Hvem er han? Er han den han gir seg ut for å være? Og har det gryende forholdet mellom dem noen framtid?

Min Cecelia Ahern-debut var merkelig, men boka var lettlest og var ferdig på eit par timer. Eg syns ikkje noko særlig om boka; den hadde ei handling som eg ikkje er kjent med, fantasivenner er ikkje dagligvare og hvertfall ikkje når dei er levande på ein måte.

XOXO

3 kommentarer:

  1. Hei,
    jeg kjøpte denne for å ha litt feel-goodlesing en påske. Husker at jeg var SÅ skuffa. Jeg vet ikke hva jeg helt hadde ventet meg, men etter "PS,jeg elsker deg" var dette en real nedtur syntes jeg.

    SvarSlett
  2. Eg har ikkje lest "P.S. I Love You", men skal definitivt lese den next, og håper eg liker den betre enn denne:-)

    SvarSlett
  3. Boka høres interessant ut:) Aldri lest den:)

    SvarSlett