Søk i denne bloggen

Laster inn...

torsdag 2. juni 2011

Serie: "The West Wing" - season 2

Sendetid i USA: 04. oktober-2000 - 16. mai-2001

Frå Wikipedia: The second season detailed the period between the end of President Bartlet's second year in office and the middle of his third. It covered a wider legislative array than the first season did, and presented issues including the rights of hate groups and the Comprehensive Test Ban Treaty.

The West Wing characters were shown as being more capable of legislating thanks to an increased approval rating (described as a temporary "bubble" due to the shooting that ended the first season). Also vital to this theme is the new doctrine for legislating laid out in the first season episode "Let Bartlet Be Bartlet."

The second season also made consistent use of flashbacks, demonstrating the campaign for the presidency, and the period prior to events covered in the first season. The first two episodes, "In the Shadow of Two Gunmen, Part I" and "In the Shadow of Two Gunmen, Part II", showed how many of the central characters were introduced to Josiah Bartlet at the time that he was seeking the presidential nomination and election. Aaron Sorkin originally planned to have such flashbacks as a major part of the entire season, but budget and logistical demands prevented this.

The multiple sclerosis arc (also introduced in the first season) became central late in the second season as staff members were introduced one-by-one to the president's ailment and the public is made aware. This theme would remain central to the series.

Mrs. Landingham, the long time secretary of President Bartlet, died in the penultimate episode, "18th and Potomac." In the final episode, "Two Cathedrals," Mrs. Landingham's funeral was central as was the question of whether or not the President would run for re-election.

The season ended with the President having announced his multiple sclerosis. It concludes just moments before he answers a reporter's question: "Mr. President, can you tell us right now if you'll be seeking a second term?"

Dykk forstår det, at når eg ser serier så gjer eg svært lite anna:-) Eg blir meir og meir glad i denne serien, og sesong 2 gjer det ikkje verre enn sesong 1. Eg som har sett sesong 7 veit at presidenten var president i 2 perioder var overraska over at presidenten vurderte å ikkje la seg velga på nytt. Midt oppi alt dette blir eg meir og meir glad i karakterene, og denne sesongen er det Sam Seaborn som er min store helt. Ikkje bare er Rob Lowe fin å kvile augene på (!), men han er og ein dynamisk og morsom karakter. Saman med resten av trekløveret (Josh Lyman og Toby Ziegler) blir det fryktelig jillt! Eg var i sorg då herlige og vittige Mrs. Landingham gjekk bort, og då Dire Straits begynte å synge Brothers in Arms på slutten av siste episode var eg heilt henført. Ein fantastisk avslutning på sesongen. Eg gler meg stort til sesong 3!

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar