Søk i denne bloggen

Laster inn...

mandag 13. juni 2011

Serie: "The West Wing" - season 4

Sendetid i USA: 25. september-2002 - 14. mai-2003

Frå Wikipedia: The fourth season covers the end of Bartlet's fourth year and first term in office through the beginning of the first year of his second term. The season begins with the continuation of the election storyline with the president touring the nation and his staff trying to firm up presidential debates. Surprisingly, the election is not used as a cliffhanger, but seen as a clear victory for Bartlet, the storyline ending less than halfway through the season in "Election Night". Other plots include Sam leaving the White House to run in a special election in California, the news of the Abdul Shareef assassination resonating both inside and outside the U.S., Will Bailey taking Sam's position after coming over from the California campaign's staff, the President and his staff facing the reality of an overseas genocide, and Vice President Hoynes being forced to resign after a sex scandal is uncovered. The fourth season ends with Bartlet's youngest daughter being taken hostage. Bartlet ends up invoking the 25th Amendment in the final episode, "Twenty Five." Since no one had been nominated to replace Hoynes yet, the presidency passes to the Republican Speaker of the House, Glen Allen Walken.

After the difficulties Sorkin encountered in writing Season 3, he saw Season 4 as a return to the form he and the show had previously enjoyed, saying "[we] came back to work, after the hiatus, and didn't feel any of that, just felt the week-to-week pressure of trying to write well." In 2003, at the end of the fourth season, Sorkin and fellow executive producer Thomas Schlamme left the show due to internal conflicts at Warner Bros. TV not involving the NBC network, thrusting producer John Wells into an expanded role as showrunner.

Dei første episodane var geniale, med Toby, Josh og Donna som måtte haika tilbake til Washington D.C. Det var hilarious! Sam forlater The White House og i hans sted kjem ein ung mann ved namn Will Bailey. Eg har lenge lurt på korleis han kom inn i serien, og nå veit eg det. Ein annan som kom inn igjen er Danny Concannon, journalisten som er håplaust forelska i vår eigen C.J. Cregg. Til min glede dukkte plutselig Christian Slater opp i ei gjesterolle, men den var kortvarig. Zoey Bartlet gjer sin entré once again, og med ny kjæreste, kongelig franskmann vel og merke. Charlie er frå seg av sjalusi og syns absolutt ikkje noko om denne alliansen, noko Presidenten for så vidt er enig i. Franskmannen forsvinner ikkje, men eg tviler på at han heilt reint mel i posen, Zoey blir nemlig kidnappa i siste episode, og eg lurer på om han hadde noko med det? Toby har ennå ikkje klart å overtale Andrea til å gifte seg med han, men eg har eit lite håp i neste sesong, tvillingane deira var jaffal superskjønne, og Toby var superskjønn når han fortalte dei andre at tvillingane var fødde. Etter kidnappinga føler ikkje Presidenten at han kan ta rasjonelle avgjørelser i henhold til å vera far og President, og sidan det ennå ikkje er ein ny visepresident etter Hoynes blir republikaneren og Speaker of the House (usikker på norsk oversettelse) Glen Allen Walken innsatt som fungerande President. Lurer på korleis det vil gå? Stay tuned!

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg holder på med sesong 1 på grunn av din anbefaling. Og jeg må bare si takk. Denne serien er genial. Husker du episoden hvor C.J. har vært hos tannlegen og Josh tar seg av jobben med å informere pressen? Jeg lo og lo og lo, det var fantastisk.

    Serien har alt. Gode karakterer, gode skuespillere, rørende øyeblikk, hysterisk morsomme øyeblikk og spennende plot. Dette er årets sommerserie for meg. Genialt å ha 7 sesonger å se =)

    SvarSlett
  2. Bare koselig, Ann Helen! Hehe, den scenen er genial, og eg lo hysterisk:-) Eg er så enig med deg, det er klasse over denne serien:-)

    SvarSlett