Søk i denne bloggen

Laster inn...

tirsdag 28. juni 2011

Serie: "The West Wing" - season 6

Sendetid i USA: 20. oktober-2004 - 06. april-2005

Frå Wikipedia: The sixth season opens with the Israeli and Palestinian delegations arriving at Camp David for peace talks. Despite problems at the summit, a deal is thrashed out by President Bartlet, but not before he fires Leo as chief of staff. Leo suffers a heart attack in the aftermath, leading to a re-shuffle of the White House staff. CJ Cregg becomes chief of staff but she finds it difficult to adapt, a fact not helped by the President's MS and the interference from the First Lady. Away from the White House, Josh convinces Texas Congressman Matt Santos to run for President, and after a shaky start, he finds himself in a three-way race for the Democratic nomination with Vice-President Russell and former Vice-President Hoynes. While the Republican primaries provide a clear winner in California Senator Arnold Vinick, the Democratic ticket is not finalised until the Democratic National Convention, at which Santos is chosen as Presidential nominee, with Leo McGarry as his running mate. Meanwhile, someone at the White House has leaked national security information to reporter Greg Brock.

Eg har ein følelse av at eg har sett deler av denne sesongen, men gode ting kan aldri bli sett for mange gonger! Leo får hjerteinfarkt, og han namngir til presidenten den einaste han vil ha som sin etterfølger: C.J. Cregg. Dermed får C.J. plutselig ny jobb med påfølgande problemer, for kvifor skal menn snakke til ei kvinne som er Chief of Staff? Presidenten gjennomgår eit massivt MS-problem medan han er på eit fly til Kina, og mister følelsen i store deler av kroppen. Til slutt kjem dei tilbake, men det viser at sjukdommen er aldri på rett stad til rett tid. Donna har forlatt jobben ved Det Hvite Hus og søker nå nye muligheter ved visepresidentens side i presidentkampanjen, og Josh forlater og jobben sin til fordel for Matthew Santos' kampanje. Josh og Donna er uvenner store deler av sesongen, og eg misliker det så intenst. I denne serien er dei drømmeparet mitt, og eg er så glad for at eg veit slutten. Historien mellom Zoey Bartlet og Charlie Young continues, og dei er saman ved to anledninger: Bursdagen hennar, og når han sniker seg ut frå rommet hennar i Det Hvite Hus. Det siste var priceless moment, då han blir oppdaga av sjølvaste Presidenten! Republikanerne velger sin presidentkandidat og Arnold Vinick entrer scenen. Matthew Santos bir til slutt valgt som Demokratenes presidentkandidat, og Leo McGarry blir spurt om han vil vera visepresident, noko han aksepterer. Gled dokk til Bartlet og Vinick's is-fråtsing i kantina i Det Hvite Hus, interessant å sjå dei to karakterene saman! Gleder meg vilt til sesong 7, som eg nå har venta på sidan første episode av sesong 1!

XOXO

7 kommentarer:

  1. Josh og Donna slutter?? Leo får sparken?? Hva skjer? Dette likte jeg ikke. Men jeg gleder meg til å se Alan Alda. Spiller han en republikaner?

    SvarSlett
  2. De slutter ikkje i serien, slapp av! Alle tre holder ut til the bitter end:-) Alan Alda spiller den republikanske presidentkandidaten, tenkte meg at du ville like han med din kjærlighet til MASH :-D

    SvarSlett
  3. Det skjønte jeg, men det er trist at de slutter å jobbe for Bartlett. Kommer de tilbake til han?

    Ja, jeg liker å se ham. Men det blir merkelig å se han spille en republikaner. Han er ganske liberal i MASH.

    SvarSlett
  4. Ikkje som eg husker, Donna og Josh får nye jobber for den nye presidenten trur eg, men kan ikkje vera sikker. Viss du ikkje har sett Presidenten før, så vil eg ikkje avsløra korleis det går med Leo i sesong 7.

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke sett den før, men jeg vet at skuespilleren døde i den siste perioden til serien, så jeg går ut i fra at han dør i serien også. Men det vet jeg ikke med sikkerhet, for jeg så på IMDB at skuespilleren døde i 2006, og det er samme året siste sesongen ble spillt inn.

    SvarSlett
  6. Leos siste episode er 15 eller 16 i sesong 7. Eg er litt usikker på om han er med i episode 16, men det er hvertfall då han døyr i serien. Så er det og sagt! Kor langt har du komt i serien?

    SvarSlett
  7. Holder på å se første episode i sesong fire akkurat nå =)

    SvarSlett