Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 10. juli 2011

Bok: "Rubinrød"

Forfatter: Kerstin Gier
Originaltittel: Rubinrot. Liebe geht durch alle Zeiten
Utgitt: 2009, 2010
Oversetter: Henning Hagerup
Forlag: Gyldendal
Format: Hardback
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Det er ikke enkelt å leve i en familie hvor det er så mange hemmeligheter. Det tenker i hvert fall 16-årige Gwendolyn - inntil hun en dag plutselig befinner seg i London i en helt annen tid. Da skjønner hun at det er hun selv som er familiens største hemmelighet. Det hun ikke innser, er at man burde unngå å forelske seg når man er fanget mellom to tidssoner. Det gjør den kompliserte kjærligheten enda mer komplisert!

Tusen takk til Anette og Ann Helen som har omtalt boka tidligere, for viss ikkje så hadde eg kanskje ikkje plukka med meg boka på biblioteket! Eg begynte på denne under lesemaratonen, og den var lettlest etter mange tunge bøker i det siste. Kjempefin bok! Det eg reagere på er baksideteksten der det står at Gwendolyn forelsker seg - det vart visst delt eit kyss på slutten, men det var visst det einaste eg beit meg merke i når det gjaldt kjærlighet. Boka er drivende fortalt, og for meg gjer det ingenting at den nok er berekna på litt yngre lesere. Tidsreiser er spennande stoff, og eg liker og slektshistorien som utspeler seg i huset til Gwendolyn, håper det blir meir om resten av familien. Den siste tingen som eg liker med boka er alle filmreferansene; her leser man seg ikkje til historiekarakter, man ser film!

XOXO

1 kommentar: