Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 17. juli 2011

Bok: "Safirblå"

Forfatter: Kerstin Gier
Originaltittel: Saphirblau. Liebe geht durch alle Zeiten
Utgitt: 2010, 2011
Oversetter: Elin Brodin og Henning Hagerup
Forlag: Gyldendal
Format: Hardback
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: 16-årige Gwendolyn begynner så smått å venne seg til å reise i tiden. Alt er derimot ikke like rosenrødt som hun hadde håpet, og morens råd om å "ikke stole på noen, ikke engang dine egne følelser" viser seg skuffende nok å stemme. Den første forelskelsen er det heller ikke enkelt å hanskes med, spesielt når den utkårede drømmeprinsen er den uberegnelige, overlegne og kjempekjekke Gideon. Og som om ikke det var nok: Den uhyggelige greven av Saint Germain har fattet sterk interesse for henne og bedt henne på ball i 1782. Dermed må hun lære seg å danse menuett av verdens mest utrivelige danselærer, viftebruk og dannet konversasjon av den innbilske kusinen Charlotte, og i tillegg huske hvem som var keiseren av Burundi. Men Gwen er ikke den som gir seg uten kamp...

Safirblå kjem ikkje opp til Rubinrød, men det er spennande stoff. Eg syns oppriktig talt synd på Gwen under dansetimen og syns at Charlotte og tante Glenda er heilt uutholdelige. Eg lurer på kva mora til Gwen prøver å skjule, men innser at eg må nok vente til Smaragdgrønn blir gitt ut til neste år.

XOXO

2 kommentarer:

  1. har lest den.. :) den er nok en av de beste bøkene jeg har lest.

    SvarSlett
  2. <3 det er lurt å lese rubinrød før safirblå, bøkene var de beste jeg noen gang har lest.<3
    det dumme er at smarsgdgrønn utkommer i 2012
    :( :..(
    bøkene var sykt spennende.<3 gleder meg til neste bok......

    SvarSlett