Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 28. august 2011

Bok: "Død i familien" (Sookie Stackhouse #10)

Forfatter: Charlaine Harris
Originaltittel: Dead in the Family
Utgitt: 2010
Denne utgåve utgitt: 2011
Oversetter: Anne Maria Røe
Format: Heftet
Forlag: Cappelen Damm
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Alvekrigen varte ikke lenge, men den var svært dødelig. Sookie har mistet et kjært familiemedlem, og torturen hun ble utsatt for, tok nesten knekken på henne. Det eneste lyspunktet i livet hennes, bortsett fra å være i live, er kjærligheten hun tror hun føler for Eric Northman. Men han har selv mye å stri med, i og med at han blir holdt under oppsikt av den nye vampyrkongen, sin romerske skaper og skaperens unge og traumatiserte avkom. Og det Sookie ikke vet, er at selv om dørene til alverdenen er blitt lukket, så er noen fremdeles igjen blant menneskene - og en av dem er sint på Sookie. Veldig, veldig sint.

Eg har nå lest 4 i kjapp rekkefølge, og eg liker denne aller best. Veit du kvifor? Jo, fordi denne var ... normal, i motsetning til fleire andre. Sookie har hatt meir glede i denne boka, og eg gleder meg over at dette er siste bok på ei stund. Håper eg! Det fins ei bok 11, men foreløpig kun på engelsk, og sjølv om den er tilgjengelig til Kindle'n har eg ikkje lyst til å lese den for øyeblikket.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar