Søk i denne bloggen

Laster inn...

onsdag 24. august 2011

Bok: "Død og begravet" (Sookie Stackhouse #7)

Forfatter: Charlaine Harris
Originaltittel: All Together Dead
Utgitt: 2007
Denne utgåve utgitt: 2010
Oversetter: Anne Maria Røe
Format: Heftet
Forlag: Cappelen Damm
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Sookie er fullt opptatt med den nye mannen i sitt liv, hamskifteren Quinn, og den kommende vampyrsamlingen, der hun får i oppdrag å hjelpe vampyrdronningen Sophie-Anne. Dronningen fra New Orleans er svekket etter orkanen Katrinas ødeleggelser, og nå anklages hun for å ha drept sin konge. Sookie vet at dronningen er uskyldig, men hun er ikke forberedt på flere sjokkerende mord. I den store vampyrsamlingen blir hennes telepatiske evner testet mer enn noen gang før, og hun blir dratt dypere og dypere inn i vampyrenes farlige verden.

Den 7. boken er ferdiglest, men eg begynner å bli alvorlig lei. Eg har lovt meg sjølv å lese alle bøkene, men det blir gjort i ein håndvending. Eg liker ikkje å avslutte serier midt i! Når det er sagt, så liker eg godt Sookie Stackhouse og ho har eit desidert meir interessant liv enn meg. Eg har nettopp sett TV-serien sesong 1, men det blir med sesong 1 for i dette tilfellet syns eg bøkene er betre enn TV-serien.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar