Søk i denne bloggen

Laster inn...

onsdag 24. august 2011

Bok: "Dødelig maktkamp" (Sookie Stackhouse #8)

Forfatter: Charlaine Harris
Originaltittel: From Dead to Worse
Utgitt: 2008
Denne utgåve utgitt: 2010
Oversetter: Sigrid Larsson
Format: Heftet
Forlag: Cappelen Damm
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Etter orkanen Katrina og eksplosjonen på vampyrsamlingen føler Sookie seg endelig trygg, men sliten. Hun lengter etter et mer normalt liv. Men hennes kjæreste Quinn er blant de savnede, og hun aner at noe er i gjære. Da Vegas-vampyrer forsøker å ta over Louisiana, omringes Sookie av fare og død - og hun blir igjen bedratt av en av sine nærmeste.

Sookie som ikkje har så mykje familie igjen, får plutselig meir familie - både i den eldre og yngre garde. Forholdet til Eric er interessant, og denne boka var betre enn dei forrige eg har lest. Samtidig så irriterer det meg at fleire kapittel starter med det faktum at Sookie er sliten etter kvelden og nattens strabaser; ærlig talt, gje jenta fred!

XOXO

3 kommentarer:

  1. Det har hun da seg selv å takke for hehe. Jeg kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke har et like spennende liv som Sookie.

    SvarSlett
  2. Jeg har lest de to første bøkene i serien, men har kjøpt flere så skal snart begyne på nummer 3.Gleder meg:)

    SvarSlett
  3. Mari: Ja, Sookie har det travelt stakkars;-)

    Elin: Eg er ikkje heilt begeistra for serien, men skal komme gjennom:-)

    SvarSlett