Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 21. august 2011

Bok: "Skyggelandet" (The Immortals #3)

Forfatter: Alyson Noël
Originaltittel: Shadowland
Utgitt: 2009
Denne utgåve: 2011
Oversetter: John Erik Lindgren MNO
Format: Innbundet
Forlag: Kagge forlag
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Ever og Damen har reist gjennom utallige tidligere liv sammen, og kjempet mot verdens mørkeste fiender. Men idet de endelig er i ferd med å oppnå sin etterlengtede skjebne, rammes Damen av en kraftig forbannelse. Nå kan en eneste berøring av hverandres hender eller lepper føre til en brå død, og kaste Damen inn i Skyggelandet. I desperasjon etter å oppheve forbannelsen og redde Damen, fordyper Ever seg i magien, med hjelp fra uventet hold i en surfer ved navn Jude. Til tross for den voldsomme lojaliteten Ever føler overfor Damen, føler hun seg tiltrukket av Jude, en grønnøyd, gyllen gutt med magiske talenter og mystisk fortid. Hun har bestandig tenkt på Damen som sin tvillingsjel og eneste kjærlighet. Men idet Damen trekker seg tilbake for å redde dem, blir Evers forhold til Jude sterkere, og kjærligheten til Damen settes på prøve som aldri før.

Tredje boka i The Immortals-serien begynte eg på på engelsk, men vart skifta over til norsk. Saman med Vampire Diaries-serien vart The Immortals-bøkene sendt til Namsos, og eg trur dei har det betre der. Boka er spennande, underholdande, og eg liker spesielt at den har forholdsvis korte kapitler.

XOXO

3 kommentarer:

  1. Jeg har bare lest de to første. Jeg har boka skal få lest den etterhvert. Jeg likte ikke helt serien, men synes jeg må lese den ferdig:)

    SvarSlett
  2. Eg har det på same måten, Elin:-)

    SvarSlett
  3. Eg har lese dei to første bøkene i serien, men eg trur ikkje eg kjem til å lese denne. Eg syntes at serien var kjedelig og eg synes ikkje det er s bra skrive så for første gong så avbryt eg ein serie midt i

    SvarSlett