Søk i denne bloggen

Laster inn...

tirsdag 16. august 2011

Serie: "The Vampire Diaries" - season 1

Sendetid i USA: 10. september-2009 - 13. mai-2010

Frå Wikipedia: The first part of the season focuses on the introduction of the vampires, specifically the lives of the vampire brothers Stefan and Damon Salvatore who return to their birth town after a long period of absence, Stefan wanting to be the first to conquer the heart of Elena, and Damon wanting to revive his long-lost love Katherine, Elena's doppelganger, trapped in a tomb. It also deals with Victoria "Vicki" Donovan's transformation into a vampire and her death. Later, Anna makes an appearance. She is a vampire who came to town around the Night of the Comet, and planned to open the tomb to save her mother Pearl, but accidentally also frees the other vampires in the tomb. The second part of the season introduces the released tomb vampires, although Katherine isn't among them. They end up meeting up with Pearl and Anna, who are housing all the tomb vampires to "take back" their town. John Gilbert is also introduced, who is Elena's biological father, and plans to use using the Gilbert device to destroy all the tomb vampires. The season concludes with the celebration of the town's founder's day, ending the battle of the tomb vampires and greets the final return of Katherine.

Eg har prøvd å lese bøkene bak serien, forfatteren heiter L.J. Smith, og det gjekk så langt at eg eigte 3 bøker, men kun den eine har blitt lest. Den var forsåvidt underholdande, men så frista det ikkje meir. Bøkene vart ikkje tatt fram, og nå er dei på veg til Namsos.

Serien derimot har fascinert meg ein smule, og då eg etter eit tips oppdaga ei nettside der det er fullt av TV-serier vart eg grepen av vampyrane. The Vampire Diaries er spennande, underhaldande, interessant og til tider veldig skummel. Eg har framleis ikkje bestemt meg for om dette er ein serie eg kan tenka meg å ha i hylla, men eg har ein heil sesong til å bestemme meg på, før sesong 3 starter på amerikansk TV i september.

Har du sett The Vampire Diaries?

XOXO

4 kommentarer:

  1. Jeg skal gi deg et tips, siden jeg har lest de bøkene du har i hylla: Kos deg med TV-serien du, og glem at det er en bokserie ;) De blir ikke noe bedre, for å si det mildt! He he

    SvarSlett
  2. TV-serien er genial, blir bare bedre og bedre. Jeg har lest litt om bokserien, men den virker ganske annerledes. Denne gangen tror jeg at jeg holder meg til tv-serien =) Gleder meg til sesong tre.

    SvarSlett
  3. Ja jeg elsker den serien:) Har sesong 1 på blu ray, tenkt å kjøpe meg sesong 2 etter hvert også:) Prøvde meg på bøkene jeg også, men de fristet ikke helt. Tv-serien er bedre synes jeg:)

    SvarSlett
  4. Heksa: Eg likte forsåvidt bok 1, men eg finner ingenting av den i serien. Har gløymt for lenge sidan at det er ein bokserie:-)
    Ann Helen: Sesong 1 var herlig, og gleder meg til sesong 2. Holder meg til tv-serien eg og!
    Elin: Eg trur eg har lest tidlegare at du har sett den, men det er godt at det ikkje bare er meg som ikkje leser bøkene.

    SvarSlett