Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 16. oktober 2011

Bok: "Uten ekko" (Hanne Wilhelmsen #6)

Forfatter: Anne Holt og Berit Reiss-Andersen
Utgitt: 2000
Denne utgåve: 2006
Format: Lydbok, lest av Inger Teien, 11t5min
Forlag: Fono
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Brede Ziegler, en berømt og nyrik restauratør, blir funnet drept i Oslo-politiets egen bakgård. En haltende, usystematisk etterforskning avdekker et offer med fiender nok til å bli myrdet både én og to ganger. Da det viser seg at Ziegler faktisk ble livstruende forgiftet et døgn før han ble knivstukket til døde, går etterforskningen fullstendig i stå. Det er adventstid i Norge, og konstituert førstebetjent Billy T. famler i blinde. Staben hans går sine egne veier. Etterforskningen spriker i alle retninger. Morderen ser ut til å slippe unna ...

Eg har faktisk høyrt deler av denne før, eit høyrespel utgitt av NRK. Likevel er det kjekt å høyra Anne Holt igjen; i fjor leste/høyrte eg fem av bøkene i serien om Hanne Wilhelmsen, nå er eg ferdig med den sjette. Hanne Wilhelmsen er ein kompleks person, eg syns synd på ho og er rasande på ho i same øyeblikk. Eg sakner Karen og Håkon, men dei har kanskje fått fortalt sin historie i dei forrige bøkene. Inger Teien skal ha skryt for sin lesning, behagelig å høyre på.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Så herlig å for en gangs skyld ha lest en av bøkene andre bokbloggere skriver om:-)

    Jeg har lest alle Wilhelmsen-bøkene til og med boken etter denne, men gikk til slutt lei. Jeg blir frustrert over måten Holt skriver på, selv om det er lettlest. Hanne Wilhelmsen synes jeg er en irriterende karakter. Jeg kan være enig i at hun er kompleks, men hun er for arrogant til at jeg kan sympatisere med henne.

    SvarSlett
  2. Hehe, eg er enig med deg i at ho er irriterande, og litt veldig sjølvopptatt til tider.

    SvarSlett