Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 1. juli 2012

1001 Books App

Ann Helen er som regel først ute med det siste, og då eit innlegg om 1001 Books App dukka opp i leselista mi vart eg nysgjerrig med det same. Appen lar deg markere bøker du har lest, bøker du held på med og bøker du ønsker å lese. Den lar deg velge hvilken liste du vil følge: 2006, 2008 eller 2010. Eg er ambisiøs, og velger alle bøkene frå alle listene. Basert på informasjon om deg sjølv, kor mange bøker du planlegger å lese i månaden og kor mange du har lest får du opp informasjon om kor sannsynlig det er at du vil fullføre (per 30.06.12):
Because you're 25 years old, female and from Norway, you're likely to die in another 58 years when you're 83. At your current reading rate, you could read 1392 books if you wanted too, so you're on target to read the remaining 1245 and finish your plan when you're 77 years old. That should give you plenty of time for some of life's other pleasures.
Av alle listene har eg lest 49 bøker, og er dermed 3,8 % på veg. Litt mindre enn eg hadde tenkt, men fikser fort på det. Uansett, fryktelig gøy app som eg har både på iPhone og iPad. Bildet er lånt frå appens facebookside.

Tidenes app for 1001-lesere. Løp og kjøp!

XOXO

4 kommentarer:

  1. Denne appen må jeg kikke nærmere på!

    SvarSlett
  2. Jeg vurderer sterkt å laste ned det tilsvarende excel-arket som lar deg kombinere alle tre listene. Den jeg har nå inneholder kun 2010-versjonen og det holder ikke. Jeg tror jeg har lest 87 foreløpig, og må lese på spreng fremover hvis ikke du og Ann Helen skal innhente meg før jeg vet ordet av det!

    Synes forresten den siste formuleringen er litt morsom; det virker som om du får tid til livets andre gleder fra du er 77-83 år, når alle bøkene er lest. Og så er det godt at du har litt å gå på hvis de har tenkt å tilføye nye bøker til listen annenhvert år de neste 60 årene;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har store planer om å halde det gåande til eg er 100 år, så eg har god tid;-) Tydelig at det kjem stadig fleire gode bøker, sidan 1001 bøker ikkje er nok:-)

      Slett