Søk i denne bloggen

Laster inn...

tirsdag 17. juli 2012

Bok: "Smaragdgrønn"

Forfatter: Kerstin Gier
Originaltittel: Smaragdgrün. Liebe geht durch alle Zeiten
Utgitt: 2010
Min utgave: 2012
Oversetter: Rune R. Moen
Format: Innbundet
Forlag: Gyldendal
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Hva gjør man når man får knust hjertet sitt? Riktig, man ringer til bestevenninnen, spiser sjokolade og velter seg i ulykken i ukevis. Bare dumt at Gwendolyn, som er tidsreisende mot sin vilje, trenger energien sin til helt andre ting. Til å overleve, for eksempel. For trådene som den tvilsomme greven av Saint Germain har spunnet i fortiden, drar seg også i nåtiden sammen til et farlig nett. For å komme på sporet av hemmeligheten må Gwen - om hun har aldri så mye kjærlighetssorg - ikke bare danse menuett sammen med Gideon på et storslått ball på 1700-tallet, men også kaste seg hodekulls ut i eventyret.

For eitt år sidan leste eg Rubinrød og Safirblå, og syns det var herlige bøker. Eg er på langt nær så betatt av Smaragdgrønn, og hadde det ikkje vore for at det er ein trilogi så er det sannsynlig at eg hadde ikkje lest verken denne eller videre bøker i serien. Lesesmak endrer seg, og min har nok endra seg det siste året. Eg merka at eg kjeda meg, og eventuelle spørsmål som skulle bli besvart med denne boka har eg ikkje svar på. Husker generelt lite av handlinga sidan eg skumma mesteparten, men Gwendolyn får merke eit par endringar i familien sin, tanten og kusina er framleis irriterande og ufordragelige og grandtante Maddy er ei herlig dame. Alt i alt ei grei bok, men kanskje berekna på yngre lesarar sidan den blir utgitt i Gyldendal Barn&Ungdom.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg likte også de to første, men sliter med å opparbeide nok engasjement nå til å begynne på den tredje. Etter denne omtalen blir det nok enda vanskeligere. Får se om jeg pløyer gjennom den en dag. Håper du koser deg mer med neste bok =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har nettopp avslutta Donna Tartt-boka (kjedelig...), og satt "The Old Curiosity Shop" på vent, så nå gjelder det bare å finne noko som fenger meir enn fem minutt om gongen;-)

      Slett