Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 7. oktober 2012

Bok: "Tråden"

Kilde: bokelskere.no
Forfatter: Victoria Hislop
Originaltittel: The Thread
Utgitt: 2011
Min utgåve: 2012
Oversetter: Lene Stokseth
Format: Innbundet
Forlag: Schibsted
Kilde: Biblioteket

For godt tre år sidan leste eg Øya og Hjemkomsten av Victoria Hislop. Øya har i ettertid blitt den boka alle har lest og likt, og eg likte den og. Den vanskelege andreboka var ingen høydare, meir kjedeleg. Eg har sett fram til Hislops tredjebok, og var på nære nippet til å kjøpe den til Kindle'n, men det vart med tanken. Nå er eg glad det vart med tanken.

Tråden er historien om Mitsos som får høyre livshistorien til sine besteforeldre. Besteforeldrene, Dimitri og Katerina, vaks opp i ulike deler av klasseskillet i Hellas, men på grunn av flytting, brann og diverse endte dei opp i same gate då dei var små. Etterkvart tar krigen over, og dei unge finner sine plasser under krigsdagene.

Det er vanskelege å forklare kva som skjer i boka, for den vart lest i hui og hast. Tråden er lettlest og underhaldande, men det er momenter som gjer at eg føler eg har lest det før. I motsetning til Kate Morton som har lite historisk autentisitet i sine bøker kan eg slå opp historiske hendingar i Tråden, blant anna jødeutryddelsane under krigen. Mitt rojale hjarte hopper av glede når eg les avsnitt som dette:
De siste ti årene hadde Hellas opplevd minst et dusin statskupp og nesten dobbelt så mange regjeringer, og pendelen hadde fortsat å svinge mellom tilhengere og motstandere av monarkiet. Monarkiets være eller ikke være var et evig tema for stridigheter og debatt i Hellas. I 1920, da kong Alexander døde av et apebitt, vendte faren hans hjem fra eksil, bare for å bli kastet ut av landet igjen to år senere. Han ble erstattet av sin eldste sønn, Georg, som i sin tur måtte tre av mot slutten av det neste året. Kong Georg hadde levd i eksil i nesten tolv år da han kunne vende tilbake til tronen etter en manipulert folkeavstemning.
Idag har Hellas republikk etter statskuppet i 1967, og den siste kongen, Konstantin II, bur i London med sin familie.

Eg er glad boka ikkje er i mi eiga bokhylle eller Kindle, men er du ute etter ei lettlest bok, som det går kjapt å lese, og du ikkje trenger å tenke så mykje, les denne!

XOXO

2 kommentarer:

  1. Hei, flott anmeldelse. Jeg likte også godt Øya men Hjemmkomsten leste jeg aldri ferdig. Ser ut til at vi er enige om det og da skal jeg også styre unna denne boken, da det er mer spennende litteratur der ute :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er absolutt meir spennande litteratur der ute, og viss ein er interessert i gresk historie fins det og leksikon;-)

      Slett