Søk i denne bloggen

Laster inn...

mandag 7. oktober 2013

1001 Books App (ny utgåve!)

                                             
I juli ifjor skreiv eg om 1001 Books App, men kort tid seinare vart den fjerna pga noko styr med rettigheter og liknande. Eg har likevel hatt tilgang til appen, og har brukt den nokonlunde flittig. Som eg skreiv seinare det same året var ikkje appen oppdatert med 2012-endringane, men akkurat då var ikkje det noko problem (bortsett frå i sommar då eg stod i bokhandelen og lurte fælt på om Saramagos bok Kain var på lista). Appen har eiga Facebookside, og eg har fulgt ivrig med for det har vore rykter leenge om at appen var på veg tilbake.

Sist veke var det hurrarop på mi Facebookside: Appen hadde gjenoppstått!

Ifølge Facebooksida vart den relansert på dagen 15 månader etter at den forsvant, og det er jo ganske festleg. Eg har brukt helga til å sjekke den ut og her kjem nokre tørre fakta:


* Så langt eg har sjekka kan den kun lastes ned til iPhone. Det er ikkje eit problem for meg; eg bruker appen mykje i bokhandelen, og har sjelden med iPaden når eg er ute og handler.
* Når du først kjem inn i appen ber den om namn, alder og diverse, og hvilken utgåve du vil fokusere på. Utgåvene du kan velge mellom er 1. utgåve (2006), 2. utgåve (2008), 3. utgåve (2010), ny utgåve (2012), essential eller complete. Sidan eg har valgt complete har eg ei bokliste på 1305 bøker.
* Ved kvar bok kan du velge mellom to-be-read, reading eller read (akkurat som Goodreads). Kvar bok har eiga side der tittel, forfatter, årstall og sidetal er lista opp. Du kan og skrive inn når du starta boka og når den var ferdiglest. Det same selskapet som lager denne appen har og laga ein 1001 Movies App. Dei appane er i forbindelse med kvarandre, og enkelte bøker vil derfor ha merke frå Movies-appen (dvs at boka er filmatisert og fins blant dei 1001 beste). Kvar bok har og informasjon om hvilken utgåve den spesifikke boka er med i (t.d. Æsops fabler er kun med i den første utgåva av 1001 bøker).
* To-be-read (rød farge), reading (oransje farge) og read (grønn farge) har kvar sin farge, og når du har merka dei ulike bøkene du vil lese, leser eller har lest vil boklista bli litt fargelagt med røde, oransje og grønne felter.
* Appen har sjølvsagt søkefunksjon, noko eg syns er heilt genialt. Lurer du på kor mange bøker ein forfatter har på lista søker du opp namnet og vips! Dickens har til dømes 10 romaner på lista, Virginia Woolf har 9, og alle Austen-romanane er på lista. Meget praktisk!
* Den nyaste funksjonen som eg ikkje kan huske var på den forrige utgåva er at enkelte romaner har nokre bokstavikoner som det tok meg litt tid å finne ut av kva var. I hjelpeseksjonen får du vite det meste under detail view. Ein gul eller grå B betyr winner/shortlisted Booker-tittel; ein gul eller grå NBA betyr winner/finalist National Book Award-tittel; ein gul eller grå NBCC betyr winner/finalist National Book Critics Circle Award; ein gul eller grå P betyr winner/finalist Pulitzer-tittel; ein gul eller grå W betyr winner/shortlisted Women's Prize for Fiction-tittel. Meget praktisk!
* Du kan velje i boklista på hvilken måte du vil ha lista på: nummerert (etter årstall), tittel, forfatter eller vurdering. Med min kronologiske hjerne er mi liste etter årstall, og det fortel meg og om alle hola eg har i diverse år. Dårleg samvittighet lang veg!
* Appen fører statistikk, og akkurat nå er min fremgang på 6 %.

* Det er imidlertid ikkje bilder av bøkene. 1001 Books App har sjølv forklart at det har med licencing restrictions å gjera (kanskje nokon med meir peiling kan forklare meg den delen), men du er fri til å legge inn dine eigne bilete av boka.
* I 1001 Movies App er det flagg som indikerer hvilket land filmen er frå. Det kunne eg godt hatt i Books Appen og (for å indikere hvilket land forfatteren er frå).
* Såvidt eg har forstått er appen foreløpig kun tilgjengelig for iOS. Eg veit ikkje om det er planer for Android.

Om du lurer på noko, spør i veg!

XOXO

PS. Bileta har eg lånt frå Facebook-sida.

Oppdatering tysdag 8. oktober:

Eg sendte ein link til facebooksiden, og fekk svar tilbake omtrent med det same. Ein hyggeleg mann ved namn John har utan tvil lest heile innlegget (mistenker sterk bruk av Google Translate), og kom med dette svaret:
 
Hi Elida, what a great review! Thank you so much. I wish I could give you a refund for your app in return for the review but Apple make issuing a refund a very complicated process. A couple of things you could add to the review:
- there is a tagging feature but this is kind of hidden. In settings, there is a toggle switch for Search Notes. If you enable this, you can then add any keywords you want to each individual title page. So, for example, you could tag novels according to genre or put tag movies for oscar winners. Then, when you search the list for Oscar, you'll pull up all the movies that have won oscars.
- We did not add flags for books because where they are written and where they are published can often be complicated. Dr Zhivago, while a Russian novel by a Russian author was actually published in Italy. Older novels often have no country associated with them. Try to assign a flag to 1001 Nights for example and you could end up in a political battle! As for authors, this was also complicated by some authors not having one distinct nationality. Joseph Conrad, for example, while originally Polish, was British for most of his life. I didn't want to get messed up in the politics of this. For movies, it was easier because IMDb lists nations in its entry for each movie and all movies were released after the idea of a nation state was created!
- we attempted to create an Android app but as neither of us on the team had experience of this, it turned out to be too difficult. The only way an Android app will be produced is if the iPhone app proves so popular that we have the funds and the market to pay for a conversion to Android. In the meantime, Android users could get a copy of the 1001 Books Spreadsheet. I've attached a free copy of the spreadsheet for you. Let me know if you also want a free copy of the Movies spreadsheet. A review of one or both of these would be wonderful too!
Many thanks again Elida
John

 
 
 
 

17 kommentarer:

  1. Nå ble jeg først ekstremt forventingsfull, før jeg leste KUN PÅ IPHONE.
    pføy, og ned i veska med brettet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har søkt opp 1001 books app på app store på iPad, men ingen resultat dessverre.

      Slett
    2. Hvis du går inn på linken fra facebooksida når du er på ipaden så kommer du til app store og får kjøpt den. Skulle prøve, men hadde ikke nok penger på kontoen (trist, men sant. Lønn snart!).

      Slett
    3. Så bra at du fekk testa ut det:-)

      Slett
    4. Men synkroniserer appen på ulike plattformer tru? Den gamle utgåva gjorde nemleg ikkje det...

      Slett
    5. Det vet jeg ikke, men den fungerer bra på ipaden. Takk for tips :)

      Slett
    6. Det vet jeg ikke, men den fungerer bra på ipaden. Takk for tips :)

      Slett
    7. Eg har ikkje fått sjekka ut det ennå, men eg planlegger ein follow-up-post både i forhold til synkronisering mellom plattformer, og andre ting eg har funne ut:-)

      Slett
  2. Supert med en sånn app, men jeg har ikke iphone. Ser at "Android users could get a copy of the 1001 Books Spreadsheet", vet du hvordan?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er eit excel-ark med same informasjon som i appen. Eg har kun lagra det, og har ikkje kikka så veldig på det. Eg kan senda til deg om du ynskjer å kikka på det:-)

      Slett
    2. Ja, det hadde vært fint - jeg kan ha det på mobilen i tilfelle det skulle være nødvendig å sjekke hvilke bøker som står der når jeg er på loppemarked f.eks :)

      Slett
    3. Den er på veg på Facebook:-)

      Slett
    4. Takk! Da skal jeg innom der og se!

      Slett
  3. Blir kjempeglad om du har lyst til å sende spreadsheet med 1001 bøker til meg, altså :) INteressante svar!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal sjå kva eg får til, Elin:-)

      Slett
  4. Den må jeg prøve ut på Ipad`en:) Takk for tips!:)

    SvarSlett
  5. Som androidbruker så kan jeg nevne at jeg har brut spreadsheet'en i årevis...funker fint...men kanskje ikke så bra til mobilen....

    SvarSlett