Søk i denne bloggen

Laster inn...

søndag 7. september 2014

I read therefore I am

Eg vart inspirert av Silje i dag til å skrive eit innlegg som ikkje er bokanmeldelse eller månadsoppteljing. Ho skriver at ho er her, sjølv om det kjem lite frå hennar kant. Eg kjenner at det kjem lite frå denne kanten og, og det er ikkje fordi eg ikkje leser. Det går bare så uendeleg tregt, også kjeder eg meg.

Ja, ein bokblogger og bokleser med hauger av uleste bøker kjeder seg. Noko av årsaken vel eg å skulde på for mange valmoglegheiter. Biblioteket med sine fysiske bøker, biblioteket med sine ebøker, Kindle med sine ebøker, og mine eigne bokhyller. Eg vil lese alt på ei gong, og helst i raskare tempo. Fins det ein kur for slik dårleg samvittighet? Eller er det bare tull å ha dårleg samvittighet for forfattere ein syns ein skulle ha lest meir av?

Bøkene eg trudde skulle ta meg med hud og hår gjer ikkje det, og eg lengter til ei bok som skal gripe meg og ikkje får meg til å tenkje på morgondagen, eller rotet i skapet, eller mangelen på interessante innlegg på bloggen.


Eg trur det blir betre på tysdag. Då blir Bookerprisens shortlist publisert, og eg får endeleg vite om Siri Hustvedt og Neel Mukherjee havner på den. Eg ynskjer verkeleg å ha begge på den lista. Samtidig held eg på med to bøker som kan havne på lista, men motivasjonen for å lese bøker du ikkje veit havner på shortlist er synkande.

Samtidig som eg held på med Booker-styret (akkurat nå rett før shortlist er det eit styr) gler eg meg noko heilt vanvittig til lørdag. Neste veke må gå i reserfart! På onsdag bestilte eg Lisa Aisatos Fugl på bokhandelen, og vart fortalt at det kunne gå ei lita veke før eg fekk den. Greit det, tenkte eg. To dager seinare kunne eg hente den. Dei har korte veker i bokhandelen! Ved hjelp av Instagram har Lisa Aisato lovt å signere den, og eg er så frimodig at eg tar med meg Mine to oldemødre og. Det er ei nydeleg billedbok som eg har hatt stor glede av. Lørdag med bokbloggtreff blir knallbra, eg gler meg så eg kan nesten ikkje sitte stille.

Så kva leser eg for tida? Det går i samvittighetskvalende krim, Booker-bøker, og 1001-bøker. Akkurat nå i kategorien samvittighetskvalende krim er det Jan Mehlum og Karin Fossum som surrer og går i CD-spelaren. Fordelen med lydbok er heilt klart at eg kan gjera noko anna samtidig. Eg er så merkeleg at eg fint kan lese ei anna bok ved siden av.

Ynskjer alle ein strålande søndagskveld!

XOXO

6 kommentarer:

  1. Jeg sliter litt med det samme for tiden og har gjort det noen uker nå, skrev litt om det i smakebit-innlegget mitt i dag også. Det er så mange bøker jeg har lyst til å lese og så klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal lese så jeg begynner på flere men så ender det med at jeg omtrent ikke får lest noe som helst likevel, og jeg opplever lesingen nesten som et stressmoment. Det er godt å høre at det er flere som har det sånn, men det er jo kjedelig at det er slik.

    Dårlig samvittighet skal du ikke ha fordi du ikke har lest alle eller flere av en bestemt forfatter. Man leser jo det man vil nå man vil. Det er mye spennende som skjer fremover og jeg skal prøve alt jeg kan for å delta på bokbloggertreffet til neste år, for å treffe dere alle sammen. Spennende blir det også med bookerprisen, og jeg håper selvfølgelig at Hustvedt kommer videre.

    Hehe...jeg må le litt her...du er nå herlig....hører på en lydbok mens du leser en annen bok! Snakk om multitasking.

    Ønsker deg en fin uke, Elida! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at det er fleire som sliter litt med motivasjonen for tida. Det blir eit stressmoment, og sjølv om eg har fleire enheter eg leser/høyrer på, så må jo dei bøkene på eit eller anna tidspunkt bli lest ferdig eller avbrytas.

      Eg er ein meget kronologisk leser, og eg trur noko av årsaken til min dårlege samvittighet overfor norske krimforfattere ligger der. Eg kan ikkje begynne på siste bok av Unni Lindell før eg har lest dei andre ni. Forstå det den som kan! Eg tar det jo pø om pø, og liker veldig godt krimbøker så eit veldig stort offer er det ikkje.

      Det er masse som skjer framover. Eg håper på Hustvedt og Mukherjee i shortlist, elles er det ganske opent for meg. Bokbloggertreffet er ein opplevelse, og eg håper du får det til neste år. Det hadde vore så kjekt å truffet deg. Kjem du sørover til Stavanger så må du gi ein lyd :-)

      Det å høyre og lese samtidig har litt med at eg kjeder meg så lett når eg høyrer. Eg kan og gjera andre ting som husarbeid, bloggskriving og diverse, men som regel les eg.

      I like måte, Beathe!

      Slett
  2. Dette er et kjent fenomen! Jeg har også noen ganger problemer med å velge hva jeg skal lese. Men jeg lider heldigvis ikke av noen slags samvittighetskvaler i forhold til forfattere. Jeg leser hva jeg har lyst til - men tar gjerne i mot boktips. Og det får jeg jo mange av fra andre bloggere. Var sist helg på besøk på Bjerkebekk,. Sigrid Undsets vakre hjem på Lillehammer, noe som fikk meg til å ta fram noen av hennes bøker igjen. Slik påvirkning liker jeg. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du kjenner til det! Det er bare eg som lager samvittighetskvaler for meg sjølv, så eg må bare finna ein måte å hiva dei ut på :-)

      Eg har ikkje vore på Bjerkebæk, men det står på lista mi. Eg har ikkje lest noko av det Undset har skrevet, men eg har lest ein biografi om ho, og den ga mersmak. Kristin Lavransdatter står og glitrer i hylla her :-)

      I like måte!

      Slett
  3. Nei, det er jammen ikke lett med når man ikke helt vet hvilken ende man skal begynne i. Jeg hadde det slik tidligere i år, og mistet både blogge-og leselysten helt. Jeg bestemte meg for å fire litt på kravene jeg hadde til meg selv og leste kun det jeg hadde lyst til, og ikke de bøkene jeg følte at jeg Måtte lese. Nå er leselysten tilbake, og bloggingen kom av seg selv i kjølvannet av dette. Og jeg prøver fortsatt å ikke gape over for mye sånn at jeg havner på samvittighetsgaleien igjen ;)

    Når det gjelder 1001-listen har jeg valgt å følge en som tar for seg de nyeste bøkene først og de eldste til sist. Jeg prøver å lese dem i rekkefølge, men har allerede hoppet over en som jeg bare vet ikke var noe for meg. Spennende å se hvor langt jeg kommer :)

    Ønsker deg en flott tirsdag, klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har heldigvis ikkje mista det heilt, men eg tenker på om det er nødvendig å skrive om alt ein leser. Då blir det fort både fullt og kjedeleg her ;-)

      Spennande å høyre korleis du velger. Eg har lest nesten 10 % av lista, og det er jo ikkje for mykje. Eg velger litt ut frå det eg har heime, og det som faller meg inn :-)

      I like måte, Anette!

      Slett