Søk i denne bloggen

lørdag 16. april 2011

Lesesirkel: Oppsummering

Eg har endelig fått inspirasjon til å finlese omtalene av den første lesesirkelboka, og skrevet tanker inn i den fine lesesirkelboka mi. Det er interessant å lese dei dem omtalene (inkludert min eigen) og sjå ulikhetene, og det faktum at den ikkje er likt av alle. Når eg leser omtaler på bøker eg sjølv liker eller misliker, så tenker eg at det er flott at me ikkje har lik smak på alle bøker, for då hadde det vore kjedelig å skrive bokblogg.

Thomas Manns Huset Buddenbrook er ei kompleks bok, og for meg personlig var den lang og vanskelig i begynnelsen. Boka handler om bedriften, for det er langt ifrå kun ein person me blir kjent med. Den handler og om tall, både som bedriftens penger og som arv/medgift. Eg fant og fleire gode beskrivelser av handlinga, og ord som blir brukt er avvisning, bebreidelser, indre maktkamp, arv og forpliktelser, forventninger og ansvar. Bloggeren Karin hadde ein god setning heilt i slutten av omtalen: "Den evige konflikten mellom økonomi og kunst, mellom forpliktelser og kreativitet, den er like aktuell i dag."

Tema i boka er ekteskap, handel og kunst mot kvarandre, "feiden" mellom brødrene Thomas og Christian, religion, og samtidig som det er ei skjønnlitterær bok er det og reise gjennom Europas utvikling.

Språket har fleire hatt problem med, og samtidig som boka har eit rikt språk, så kan det virke litt gammeldags, formelt og stivt, og til tider litt konstruerte dialoger.

Elles har Mann eit rikt persongalleri, men med overfladiske skildringer. Ein blir liksom aldri heilt kjent med karakterene. Detaljrikdommen i boka er enorm, men kan vera tung til tider.

For meg personlig så likte eg boka, faktum er at eg digga den dei siste delene. Den er tung og vanskelig, men eg trur det er fleire som liker den, enn som misliker den. Eg kan godt lese den ei gong til, men då vil eg prøve den nye versjonen, og ikkje den eg har i bokhylla.

Bloggere som omtalte boka:
Elida
Bokelskerinnen
Ann Helen
Ciuva
Karin

XOXO

1 kommentar:

  1. Veldig fin oppsummering! Og jeg er enig med deg i at det hadde vært kjedelig hvis alle var enige om bøker både i og utenfor bloggverdenen.

    SvarSlett