Søk i denne bloggen

tirsdag 5. juli 2011

Lesemaraton - Foreløpig leseliste

På laurdag braker det laus! Lesemaraton i regi av bloggvenninne Ann Helen, og det meste skjer HER!!! Eg har tenkt ein del på korleis eg skal få det til å fungere best mogleg, og det eg er mest sikker på er at det er timene mellom 22 lørdag kveld og 10 søndag morgen som er mine beste lesetimer (viss eg klarer å halde meg våken!). Eg har igrunnen ikkje tenkt så mykje på kva eg skal lese; er boka engasjerende kan den ha alt mellom 200 og 600 sider på ein dag, men eg blir inspirert av lister som dukker opp i bloggosfæren. Mi leseliste er litt avhengig av motivasjon og lyst for maratondagen, men dette er bøkene eg har lyst til å lese på laurdag:

Charlaine Harris: Død og begravet (7. bok i serien)
Charlaine Harris: Dødelig maktkamp (8. bok i serien)
Suzanne Collins: The Hunger Games
Suzanne Collins: Catching Fire
Suzanne Collins: Mockingjay
Kerstin Gier: Rubinrød
Kerstin Gier: Safirblå
Karen Kingsbury: Take Three
Karen Kingsbury: Take Four
Karen Kingsbury: Learning
Hwang Sok-Yong: Herr Han

I tillegg ligger eg litt etter med leseplanen for Don Quijote, og håper å lese ferdig første bok innimellom andre bøker. Så får me sjå kva laurdagen vil bringe, eg gleder meg ihvertfall!!!

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne ønske jeg ikke hadde lest Gier sine bøker, for de tror jeg virkelig er perfekt til lørdag, spesielt på kveldstid/natten når man begynner å bli trøtt og konsentrasjonen ikke er den beste.

    Herr Han er litt tyngre, selv om den er kort, så jeg ville nok lest den på et tidligere tidspunkt. Selv om jeg ikke ble overbegeistret for Collins tror jeg nok at hennes serie også passer bra til lørdag.

    Lykke til =) Jeg gleder meg til å lese oppdateringene etter hvert som timene går på lørdag.

    SvarSlett
  2. Thank you! Eg lånte Gier-bøkene igår, og har tvunge meg til å legge dei i maratonbøker-haugen, men herlighet så vanskelig det var;-)

    Takk for tipset om Herr Han; tenkte at siden den er kort så passer den fint, men blir lest på mitt mest våkne på lørdag.

    Lykke til du og!

    SvarSlett