Søk i denne bloggen

mandag 10. september 2012

Veke 36

Lesetørke er eit kjent fenomen i blogglandet, og eg har lest fleire poster om dette problemet i det siste. Eg derimot har ikkje lesetørke, ei heller lesebloggtørke, men alt for mange bøker eg vil lese på kortast mogleg tid. Eg har erfart at det kan og føre til lesetørke, så eg prøver å unngå det som best eg kan. Samtidig går eg og venter på den eine boka som skal bli utgitt, men tiden går så uendelig sakte. Den skal bli lest fort den.

Imorgen blir Booker-prisens Shortlist publisert, og eg håper at dei beste havner på den lista. Samtidig veit eg at det er ikkje alltid mine tanker får ein stemme, så stay tuned for Shortlist-publisering på bloggen ein gong i morgen ettermiddag.

Leste bøker:
- Hilary Mantel: Ulvetid
- Doris Lessing: The Grandmothers

Mottatte bøker:
- Noëlle Harrison: Beatrice (frå Juritzen forlag)

XOXO

4 kommentarer:

  1. Takk for tips om Nora Roberts for min lesetørke. Jeg har kjøpt meg en lydbok av en thriller som heter The Witness og er utrolig spennende, lettlest og fengende. Får se om jeg prøver meg på noen av de mer romantiske bøkene hennes etterhvert. Hun har jo skrevet vanvittig mange bøker. Har du lest noen av hennes krim/spenningsbøker? Jeg leste litt på handlingsreferatene og synes plottet virket litt likt i flere av dem.

    Hvilken bok venter du på? Ikke stress med bloggingen, jeg merket at det bidro litt til lesetørken ved at jeg ble mer stresset over hva og hvor mye jeg skulle lese.

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig, Silje! Eg har lest få av thrillerne, men desto fleire av dei romantiske. Hehe, venter faktisk på Nora Roberts-bok; den siste i den nye serien "Inn Boonsboro".

    SvarSlett
  3. Shortlist-publisering gleder jeg meg til:) Har akkurat hentet meg "Ulvetid" på biblioteket, gleder eg til å starte på den, men først skal jeg lese "Elizabeth - kampen om tronen" av David Starkey. Ønsker deg en fin leseuke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt nokon har den interessen og:-) Gler meg til evt omtaler, Isabella!

      Slett