Søk i denne bloggen

søndag 21. mai 2017

Men bloggen var ikkje død...

14 dager + utan innlegg, og nesten utan ei einaste ferdiglest bok! Eg ser rundt på blogger og Goodreads og andre leser så busta fyker, og kva gjer eg? Eg ser serier på DVD og Viaplay, spiller Wordfeud og Sims på iPad'en og har ikkje hatt ei roleg helg på vekevis. Dei siste helgene har vore innhaldsrike, men kva skjedde med laurdag og søndag uten planer (som ikkje er lagt av meg). I dag er den rolegaste helge-dagen eg har hatt på lenge, og eg går framleis i pysj.

Eg har diagnostisert meg sjølv med lesesperre for uansett kva eg plukker opp legger eg det fort frå meg. Jo Nesbø-krim, Astrid Lindgren-biografi, Elizabeth Gaskell-klassiker; you name it, I have tried it. Eg liker ikkje å kjenne på denne kjensla, men eg skulder på for mange planer og prosjekter. Eg skal etterpå ete middag og gå grundig gjennom bokhylla for enten å finne ei god bok eg har lest før eller finne ei som forhåpentligvis held på merksemda mi litt lenger enn 5 min.

Lyspunkter i ein kvardag er nydelege kveldshimler, 17. mai-feiring med barnetog, middag med farmor og folketog, familietreff med 81 andre (!) slektninger og barnehender rundt nakken din idet du entrer døra på avdelinga. Sist helg såg eg den nye filmatiseringa av Anne frå Bjørkely, og det spørs om ikkje den må få eit eige innlegg. Anne with an E var magisk, med fleire kreative løysingar (men ingenting som ikkje lyser at dette kunne Anne Shirley funnet på).


XOXO

5 kommentarer:

  1. 14+ dager? Det er da så lite... ;) Av og til kommer livet i veien for lesingen for de fleste, sier jeg som hadde blogg"pause" fra midten av februar til midten av mai... Vil du utvide pausen så begynner du å se på Netflix-serien "Lie to Me". Avhengighetsskapende serie som min datter anbefalte meg etter at psykologi-foreleseren på universitetet tipset sine sosionom-studenter... Leselivet mitt er nå i mer organiserte former, så sommeren kan kommet. Jeg mangler liksom ikke bøker å lese :D Og leselysten din? Den kommer når den kommer ;)

    SvarSlett
  2. 14 dager synes ikke jeg er mye heller, men så blogger du vanligvis (og leser)mer enn meg:-) Jeg føler også at jeg har en liten lesesperre denne måneden, samtidig som jeg nå har litt for mange planlagt leste bøker foran meg de nærmeste månedene. Mai har vært travel, på en veldig hyggelig måte heldigvis. Disse lyse vår- og sommermånedene inneholder få planløse helger, men så nærmer det seg sommerferie, og da blir det forhåpentligvis økt leselyst og lesetid på oss begge.

    SvarSlett
  3. I feel you. Min største tidstyv (sånn utenom litt mer viktige greier) er en puslespill-app på nettbrettet. Jeg blir rent amper om jeg kommer hjem og finner det (nesten) utladet. I stedet for å ta opp en bok mens den lades, blir jeg sittende og SE på at den lades, eller rett og slett bare se apatisk ut i luften.

    Ellers, fryktelig misunnelig på dere som ser Anne with an E. Kjøper jeg abonnement kommer jeg til å se alt annet i tillegg, så det er bare ikke noe alternativ.

    Neida, så joda. Så.

    SvarSlett
  4. Fjorten dager er jo så vidt en pustepause ;)

    Jeg trodde Anne with an E var en serie, og ble litt skuffet nå. Ser sjeldent filmer, har ikke tid (men ser gjerne tre 50mins episoder på rappen...forstå det den som kan).

    SvarSlett
  5. Eg har ikkej turt å sjå Anne med E. Har alt for sterke barndomsminner til dei andre filmatiseringa. Er så innamri redd for å bli skuffa...

    SvarSlett