Søk i denne bloggen

fredag 28. juli 2017

Lesefreden har senket seg - Man Booker Prize 2017

Då har det gått drøyt eit og eit halvt døgn sidan langlista til Booker-prisen kom ut. Overraskelsen var stor då det vart annonsert at lista skulle kome ut når vanlege folk har lagt seg, men sta som eg er satt eg oppe. Då Twitter plinga rett over kl. 01.00 hoppa eg opp av sofaen og bort til PC-en. Gleda var stor då eg fant ut ved eit augekast at eg hadde allerede lest 3 av dei 13 bøkene som er på langlista.

Bookerforumet er oppe og går på Goodreads (ekstern lenke), Ann Helen har lagt ut diskusjonslenker til alle bøkene og det har kome eit par nye interesserte medlemmer. Om du er interessert i kva me snakker om så er det bare å melde seg inn, men eg garanterer ikkje at det er spoilerfritt ;-)

Så, korleis ligger det an med mi Booker-lesing? 

Eg har som allerede skrevet allerede lest 3 stykker: Zadie Smith, Mohsin Hamid og Colson Whitehead. Førstnemnte har eg skrevet om, nummer to burde eg lese om igjen og nummer 3 skal eg skrive om. Som regel når lista kjem ut pleier eg å kikke innom biblioteket først, og med kjente namn på lista så har eg lånt George Saunders (den var eg dog overraska over at dei hadde), Paul Auster og Zadie Smith (mogleg eg les den om igjen viss tida strekker til). I bokhandelen har eg bestilt Sebastian Barry og Ali Smith. Det må leggas til at eg har snakka så engasjerande om prisen at eg har fått den eine ansatte i bokhandelen til å kjøpe seg kindle, melde seg inn i forumet og ho har starta på den eine boka. Eg er imponert! Arundhati Roy har eg allerede kjøpt i papir så den ligger og venter tolmodig på benken.

Eg må heller ikkje gløyme at eg har kindle. Etter eg kjøpte kindle for seks år sidan så vart den flittig brukt i begynnelsen, så dabba det kraftig av. Nå må eg børste støv av den kvar gong eg bruker den, og i dag trur eg ikkje du får tak i min kindle-utgåve. Men som Elisabeth seier: "Kvifor bytte ut noko som virker?" Eg har kjøpt Emily Fridlund og Fiona Mozley til kindle og begge var til under 100 ,- Då står eg igjen med tre stykker som eg ikkje har gjort noko med ennå. Jon McGregor har Storytel. Den venter eg litt med fordi eg har allerede begynt og avbrutt den før sirkuset satte i gang, men så har biblioteket på Sandnes den inne, men det er ikkje snakk om at reiser til Sandnes før Blink-festivalen er over. Kaos.no! Mike McCormack avventer eg og utan at eg veit kvifor, og Kamila Shamsie har ikkje kome ut ennå. Goodreads seier august/september, men det har skjedd før at bøker som ikkje er publisert, men nominert, har kome ut tidlegare enn planlagt. Enn så lenge har eg ikkje problem med å finne noko å lese.

Dette vart eit prate-innlegg, men tankane mine må sorteras. Akkurat nå har eg ikkje tatt hensyn til verken kjønn, tema eller forfatterens nasjonalitet, men det som eg alltid ser på er sidetal. 13 bøker med 500+ sider fungerer dårleg, men i år er det kun Auster som har skrevet murstein (800+ sider). Tru meg, eg har lånt den innbundne papirboka på biblioteket og den kan utan problem slå ner folk. Minner om Yanagihara for to år sidan. Arundhati Roy er rett bak med nesten 500 sider også går det radig nedover med sidetala. Veldig greit når kortlista blir publisert om 8 veker!

Då er det bare å fortsette med lesinga, skrive og diskutere, og gjere eit forsøk etterkvart på å finne ut kven som kjem på kortlista 13. september. Enjoy!

XOXO

PS. The Guardian skriver om langlista (ekstern lenke, besøkt 28.07.17).

8 kommentarer:

  1. Exit West er i det minste så tynn at det går kjapt å lese den på nytt.

    Solar Bones er en av de jeg gleder meg mest til, men den har jeg bestilt fra Bookdepository. Ser nok ikke noe til den før om et par uker. Bestilte History of Wolves der også.

    Mozley kjøpte jeg nettopp til Kindle (takk for tips!) og resten har jeg kjøpt/hadde jeg fra før i papir. Eneste som mangler er Shamsie. Veldig spent på hvor mange jeg rekker å lese før shortlist, men som du sier er ikke sidetallet på noen av bøkene veldig avskrekkende (minus Auster). Til og med boken til Roy virker ganske overkommelig, for skriften ser verken liten eller tett ut.

    Du må lage deg en dynamisk rangeringsliste i Bookergruppen slik at vi kan se hvordan du rangerere bøkene du har lest. Jeg er nysgjerrig. Ville du hatt noen av de du har lest med på shortlist?

    Jeg ville defintivt hatt den ene jeg har lest med på shortlist, men jeg er mer usikker på den jeg holder på med. Det er enkelte ting jeg liker godt ved den, men jeg er ikke helt overbevist likevel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sidetalet i Exit West er i alle fall ikkje problem :-) Bare jillt å tipse, det er ikkje for ofte eg bruker kindlen om dagen, men i dette tilfellet var det veldig greit. Min hefta utgåve av Roy ser absolutt overkommelig ut, så den blir nok neste ut bare eg blir ferdig med dei to (!) eg har begynt på.

      Usikker på shortlist, må tenke på den og muligens lese eit par stykker til for å ha noko ordentlig å samanlikne med.

      Slett
  2. Du får si ifra hvis det er noen av bøkene som utpeker seg. Jeg kommer nok ikke til å lese alle, hvis noen i det hele tatt, før shortlist. Men man blir jo nysgjerrig.

    Akkurat nå fikk jeg mest lyst til å høre på lydbok igjen, så kanskje jeg må aktivere Storytel nok engang ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. George Saunders er foreløpig bra, i alle fall det eg har lest så langt. Fleire av bøkene har Storytel, akkurat nå husker eg Arundhati Roy, Mohsin Hamid, Jon McGregor og Zadie Smith. Whitehead har dei og, på svensk trur eg.

      Slett
  3. Så gøy at du allerede hadde lest tre av bøkene da :) Jeg gjør som jeg pleier, følger med fra sidelinjen og velger meg ut bøker etter å ha lest omtalene deres :) God helg Elida!

    SvarSlett
  4. Jeg ivrer også etter dynamisk rangering. Dere har allerede lest så mange at tendenser bør vises. Starter selv med storytel. Zadie bør være god på lyd og mulig jeg tar Whitehead på svensk, selv om det er den jeg i øyeblikket har minst lyst til å lese (for mye hype). Exit West ser deilig kort ut, gjetter derfor at det er den flest liker og at den ikke havner på shortlist. Saunders derimot spår jeg allerede nå på kortlista. Erfaringen tilsier at bøkene som man bare får med seg brøkdeler av i første lesning - vinner. (De skal tross alt lese alle 3 ganger -))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tar meir Booker-tenking med meg over helga :-)

      Zadie er god på lyd, den har eg sjølv høyrt. Exit West er ikkje verst den heller på lyd :-)

      Slett