Søk i denne bloggen

søndag 18. mars 2018

Bok: "Die, My Love"

Forfatter: Ariana Harwicz (f. 1977)
Originaltittel: Matate, amor, oversatt av Sarah Moses og Carolina Orloff
Utgitt: 2012
Min utgåve: 2018
Format: Ebok, 147 sider
Forlag: Charco Press

Den argentinske forfatteren Ariana Harwicz er ein debutant i både bokverda og Booker-prisen. Ho har studert manusskriving, drama og litteratur ved ulike universitet, og har skrevet for teateret i Buenos Aires. Die, My Love er lest i forbindelse med nominasjonen til Man Booker Internationl Prize.

Die, My Love tar opp eit tema som ikkje er direkte tabu, men det  blir snakka lite om. Temaet er fødselsdepresjon, og kvinna i historien lider av dette. Saman med ektemannen og den vesle sonen bur dei på landsbygda i Frankrike, noko ektemannen ville. Dagane går seint, og kvinna veksler mellom å forbanne seg sjølv og barnet, og forbanne staden ho bur på. Mellom linjene kjem det fram at det er nok fleire ting kvinna sliter med, og hennar moralske kompass er langt ute på viddene. Til tider forsøker ho å oppføre seg slik ektemannen og familien ønsker, men ender som regel opp med å skjemme ut både seg sjølv og familien.

Romanen er rå og brutal, er svært forstyrrende, og virker til å vere meir enn sine knappe 150 sider. Tematikken i boka gjer at den tar mykje lenger tid å lese enn om det var ein "normal" kortroman. Harwicz har valgt å ikkje namngi karakterene og det gjer at eg får eit avstandsforhold til karakterene. Eg er til vanleg meget kronologisk av meg, og når Harwicz bytter forteljarperspektiv og hvilken tid det er vipper det meg av pinnen. Slike bøker liker eg igrunnen ikkje, og hadde det ikkje vore for nominasjonen sin hadde eg lagt den vekk utan å ha lest den ferdig.

Kandidat til kortlista? Den er såpass spesiell at det er godt mogleg, men eg avventer og ser kva anna eg finner på langlista.

Andre som har lest den: Beathe og Marianne.

XOXO

8 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå at kronologihjernen din sliter med denne :-) Som du så likte jeg boka svært godt. Om den er god nok til kort'en, er vanskelig å si. Jeg har foreløpig bare lest tre (eller, to og en halv). Han Kang MÅ gå videre, ellers blir det spennende å se hva de andre bøkene på lista kan gi meg. Jeg liker den internasjonale Booker-lista. Spennende forfattere som dukker opp! Og spesielt dersom de skriver litt sære og spesielle bøker, som denne ;) Takk for link!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har sett at du likte den godt, og det er lov. Eg har foreløpig lest kun denne, leser litt i Binet. Guardian Books podcast meiner det er ei guttebok, og så langt finner eg ikkje roen med den.

      Han Kang er eg glad i, og må lese den i påska (innimellom påskekrim). Eg liker og godt den internasjonale lista for kor elles skal eg finne bøker frå Irak og Taiwan (!).

      Slett
    2. Ja nemlig! Jeg har nettopp startet et Rundt-verden-prosjekt for meg selv der jeg fyllet ut i et verdenskart etterhvert som jeg leser bøker fra nye land. Jeg spolte tilbake til bloggens oppstart og har fyllt inn leste bøker siden 2011. Jeg har ganske mange flere land på lista fra "før i verden", men ett sted må man jo starte! Spennende prosjekt, syns jeg. Og mange av dem plukker jeg nettopp opp fra Int-lista. Ja, Han Kang må du lese. Om du bare skal lese ei til fra langlista!

      Slett
    3. Eg har ei heimelagd liste liggande som eg prøver å få eit par streker på innimellom. Mogleg den må prioritere betre eit anna leseår ;-)

      Slett
  2. Det er bra at noen skriver om slike viktige tema som ikke blir snakket så mye om. Jeg tror det hjelper de som får dette problemet.
    Jeg har også en veldig kronologisk hjerne så det spørs om ikke jeg også hadde fått problem med denne :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er heilt sant, og det må jo vera bra å få vite at ein er ikkje åleine om å ha det slik.

      Slett
  3. Denne setter jeg sporenstreks på listen over bøker å lese! Fødselsdepresjon er ikke å kimse med, jeg kjenner noen som sliter med det, mer en tjuefem år etter selve fødselen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg tviler ikkje på at det er alvorleg med fødselsdepresjon, og håper dei du kjenner får den hjelpa dei har behov for <3

      Slett