Søk i denne bloggen

søndag 20. mai 2018

Bok: " Nicholas Nickleby"

Forfatter: Charles Dickens (1812-1870)
Utgitt: 1839
Min utgåve: 2003
Format: Heftet, 816 sider
Forlag: Penguin Classics

Den britiske forfatteren Charles Dickens er velkjent for sine romaner som Oliver Twist, David Copperfield og A Christmas Carol. Hans romaner var som regel skrevet i føljetonger, og han brukte ofte egne eller familiens erfaringer med skole, politikk, fengsel og sosial kritikk i sine romaner.

The Life and Adventures of Nicholas Nickleby handler om den unge Nicholas som etter farens død tar med seg sin mor og sin yngre søster til London for å besøke farens bror. Ralph Nickleby er den rake motsetningen av hans yngre bror, og har ikkje til hensikt å hjelpe svigerinnen og barna hennar ut av pengekrise. Han gjer imidlertid det aller nødvendigste, og Nicholas får post på ein pensjonatskole lenger ut på landet. I utgangspunktet ser Dotheby's Hall ut til å vera ein bra skole for unge og lærevillige smågutter, men i det øyeblikket guttane kjem inn skoleporten blir alt av fine klær og utstyr tatt frå dei og gitt til rektorens utskjemte guttunge. Nicholas er bestyrta over denne behandlinga, og særleg over rektorens behandling av den unge Smike. Smike vart forlatt av sine foreldre ved skoleporten, og blir behandla som ein slave. Etter eit opprør tar Nicholas med seg Smike, og tar fatt på ferden mot London. I løpet av 816 sider blir me kjent med fleire fargerike karakterer, me tar del i Nicholas' opp- og nedturer, me får høyre om Smikes skjebne og familie, og Nickleby-familien får oppreisning til slutt.

Eg starta friskt med Nicholas Nickleby, men innsåg raskt at dette kunne ta si tid. Det er mange gode scener i romanen, men den engasjerer meg ikkje på same måten som Bleak House og Our Mutual Friend. Språket er som alltid førsteklasses, og illustrasjonene detaljerte, men det nytter ikkje når historien kjeder meg og eg kvier meg for å ta opp boka. Skal du lese ein Dickens-roman i ditt liv anbefaler eg med heile mitt hjarte Our Mutual Friend.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar