Søk i denne bloggen

mandag 23. september 2019

Bok: "Dei sju dørene" av Agnes Ravatn

Den norske forfatteren Agnes Ravatn (f. 1983) har gitt ut fleire kritikerroste bøker, blant anna romanen Fugletribunalet (2013). Ravatn seiler opp som ein av mine norske favoritter, og Dei sju dørene er den tredje romanen hennar.

I Dei sju dørene møter me litteraturprofessor Nina Wisløff som er i ei brytingstid. Jobben hennar er på gyngande grunn når det gjelder relevans, og huset hennar skal snart bli erstatta av ein veg. Mannen hennar er ein travel helsebyråd og forholdet til legedottera er ikkje det beste. I ein debatt om litteraturvitere trengs bryter Nina ut at litteraturvitere burde jobbe i politiet, og avisoppslaga er ikkje få. Dottera, Ingeborg, er gravid med sitt andre barn og trenger større plass å bu. Nina og mannen har eit eldre hus som dei leiger ut, og Ingeborg foreslår straks at dei skal sjå på huset. Ingeborg er ikkje den som er redd for å trø folk på tærne og den stakkars leigebuaren har lite å stille opp med då Ingeborg strener inn i huset. Så forsvinner Mari, og jakten er i gang. Då politiets etterforskning stopper opp tar Nina saken i eigne hender. Alt dette og meir til blir til ein urovekkande roman om familiehemmeligheter, farleg nysgjerrighet og jakten på det ein trur stemmer.

Eg har alt Ravatn har skrevet i bokhylla, og liker veldig godt alt som er skrevet i hennar penn. Dei sju dørene er spekka av litteratur og kultur, men med innslag av krim kan alle lese denne. Den er vittig og skarp, samstundes som den er sart og mørk. For korleis går det med Ninas etterforskning? Og med leigebuaren? Kven har dei største hemmelighetene, og kva har metoo i denne romanen å gjera? Varmt anbefalt!

| Utgitt: 2019 | Format: Innbundet, 250 sider | Forlag: Samlaget | Kjelde: Leseeksemplar fått frå forlaget, papirbok kjøpt sjølv hjå Norli Stavanger

XOXO

11 kommentarer:

  1. Denne gleder jeg meg til å lese, har fått den i hus, og etter denne omtalen rykker den helt til topps :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kult at eg får den til å rykke til topps, det gler meg. Håper du liker den!

      Slett
  2. Denne gleder også jeg meg til.:) den fik 6 i adresseavisen i helga..

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker liker! Den fikk og gode anmeldelser i Klassekampen og Morgenbladet i helga :-)

      Slett
    2. Ja, den i Klassekampen leste jeg også.:)

      Slett
  3. Denne damen bare digger jeg og jeg har vel også alle bøkene av henne liggende, mulig jeg mangler èn - nå må jeg sjekke. Boken har kommet i hus her og skal snart leses. Leselysten kommer såvidt snikende tilbake her og det lover godt, da blir det kanskje noen 1001 bøker på meg også denne høsten! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt, Beathe! Du er hjertelig velkommen i lesesirkelen som alltid :-)

      Slett
  4. Da har jeg kommet i gabg med boka, som jeg fikk signert av forfatteren på Kapittel, og gleder meg veldig, ikke minst etter din omtale. Det blir nok en lesedag, trass i flott høstvær.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt å høyre, Åslaug! God lesedag :-)

      Slett
  5. Har også store forventninger til denne. Forsterket av festival og Agnes selv. Håper dog den ikke kommer i postkassa før jeg har lest ut Udyr og Lavterskeltilbud. Ser for meg at jeg dropper alt og setter igang.

    SvarSlett
  6. Nettopp begynt på denne tidligere i dag, liker utrolig godt så langt! Jeg elsker språket til Ravatn, men har så langt likt sakprosaen hennes mye bedre enn det skjønnlitterære - mulig denne boka kan forandre synet mitt der :)

    SvarSlett