Søk i denne bloggen

søndag 25. september 2022

Kapittel 2022 #3


God morgen på siste dag i by'n!

Torsdag kveld og fredag morgon regna det i bøtter og spann, og eg sover dårleg i regn. Etter frokost letta veret, og når sola skin i Stavanger er livet herleg. Ein liten spasertur, innom Norli for å kikke på den nye biografien om dronning Elizabeth, kaffi og skravling med Ida før første post.

Lunsjlesing er ein måte å knytte namn til ansikt, og i dag var det Agnar Lirhus, Kjersti Anfinnsen og Per Petterson som las frå sine bøker. Skravling med Marianne før me gjekk i kjelleren og høyrte på Kjersti Anfinnsen i samtale med psykolog og spaltist i A-magasinet, Frode Thuen. Meget interessant samtale, og bøkene må lånes over helga. Så bar det oppover trappene for å få med seg Skeive linjer i norsk historie. Denne posten kunne med fordel vore langt betre. Når foredragsholder er meget nervøs, og i tillegg bruker Powerpoint-presentasjon går lufta litt ut av meg. Professor Hanne Marie Johansen kunne sitt fag, men det virka på meg som om ho ikkje hadde studert sine eigne notater eller korleis PPP virka.

Tok ein tidleg kveld med sushi.

Lørdag vakna eg til strålande sol, og morgonfuglen tok seg ein tur tilbake til Løvås bruktbu. Her fant eg fleire bøker eg vil lese, og kvar gong tenker eg at her må eg oftere. Første post på programmet var Selma Lønning Aarø i samtale med journalist Jan Zahl. Aarø er etter det eg forstår kjent for sin satiriske stil, og det må undersøkes over helga. Humoristisk og bra post. 

Bokhuset er i ei sidegate eit par minutt frå Sølvberget, og her held Pelikanen forlag til. I samarbeid med Kritikerlaget og Tekstallianse Vestlandet inviterte dei til Hva skal vi med kritikken? Kritikerne Thomas Helmich Pedersen og Kjetil Røed svarte på spørsmål og diskuterte med kulturredaktør og forfatter Thomas Espevik. Det vart ein forfriskande og interessant samtale med meiningssterke stemmer. 
- For mykje litteraturkritikk i avisene kontra kor mykje som blir lest?
- Korleis få ungdommen til å lese bøker?
- Er litteraturkritikken i fritt fall, eller har den vore det i mange årtier?
- Kva med kritikk av anna kultur enn litteratur?
- Skal bare dei store forfatterne få kritikk i avisene? Kva då med mindre forlag/debutanter?

Og sikkert meir som eg ikkje husker nå. Eg gjekk derifrå med sprett i beina, og eit ønske om å bidra i formidling av litteratur. Det tok si tid før me kom oss ut av Bokhuset så me tok kaffi og mat med dottera til Marianne før neste post, Mellom fiksjon og virkelighet.

Forfatter Mathias R. Samuelsen inviterte til samtale med Victoria Kielland, Selma Lønning Aarø og Janne Stigen Drangsholt om brotet mellom fiksjon og virkelighet. Dei har alle skrevet om autofiksjon eller eksofiksjon, altså fiksjonsbøker om kjente personer eller personer som likner tilsynelatende på forfatteren sjølv. Det vart ein lettbeint og interessant samtale, og står ut som noko av det betre på Kapittel.

Raskt bytte ned i kjelleren for Kritisk kvartett. Tidlegare nemnte Frode Helmich Pedersen hadde med seg sine faste makkere Eirik Vassenden og Carina E. Beddari samt gjestemakker Eivind Myklebust. Dei diskuterte Michel Houellebecqs Tilintetgjøre, Kjartan Fløgstads Habeas Corpus og Mathias Faldbakkens Stakkar. Underhaldande post. Rett opp igjen til Møteplassen for Fra ligging til legging. Samlivsterapeut Cathrin Sagen er gift med komiker Steinar Sagen. Dei møttes til samtale med psykolog Sissel Gran om temaet korleis overleve småbarnstida. Og viss du trudde at samlivet blir betre om den eine parten er samlivsterapeut så tar du skammelig feil. Morsom til dei grader, og når alle byr på seg sjølv blir det lattermildt.

Forfatter (eller eit kulturhus i seg sjølv) Tore Renberg og musiker Frank "Tønes" Tønnesen vart begge 50 år i år (i henholdsvis august og april) og dette ønska Kapittel å feira. Eg hadde ikkje billett, kun pressepass, og stod nærmest og tigga for å kome inn. Fekk beskjed om at eg då måtte stå bakerst - null problem (det var jo utsolgt og stinn brakke). Fekk kontrabeskjed ca 10 min seinare om ledig plass på galleriet, men takka nei. Eg stod meget godt bak, og hadde vegg å lene meg inntil. Det vart underhaldande timer med bokopplesing, god musikk, helsing frå Karl Ove Knausgård og samtale med Kari Slaatsveen. Eg må med skam melde at eg har kun lest to bøker frå Renberg, og skal ta med meg både bøkene (til begge) og musikken til Tønes utover i hausten.

I dag, søndag, skjer det og ting på programmet, men bydamen må ta med seg kofferten og toge heimover. På instakontoen elidaleser er det eit høgdepunkt og der ligger det bilete frå festivalen. 

Eg gler meg allerede til neste gong!

XOXO

3 kommentarer:

  1. Så kjekt å kunne gå videre med sprett i beina :) og ikke minst formidlingsbehov, det gleder en som angrer på at hun ikke hadde organisert seg bedre denne høsten. Veldig gøy å lese innlegget ditt, du har vel lest Kompani Orheim? min desidert favoritt av Renberg sine bøker.
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kva du meiner med organisert seg betre?

      Eg har kun lest Tollak til Ingeborg, og første boka om Hillevågsgjengen (gøymer ansiktet bak hendene).

      God søndag, Tine!

      Slett
  2. Fint å få referat fra noe av det som skjedde. Sakna å ikke være der i år.

    SvarSlett