Søk i denne bloggen

søndag 25. juli 2010

Bok: "Små kriger"

Sadie Jones' andre bok "Små kriger" er langt frå like god som "Utskudd". Eg er tilbøyelig til å vera enig med Aftenposten. Eg syns rett og slett den var kjedelig; Kragerø bibliotek si anmelding var heller ikkje begeistra!

Handling i "Små kriger": England, 1950-tallet: Hal Treherne er en ung soldat med en lysende karriere foran seg. I tillegg til store militære ambisjoner er det kjærligheten til Clara som betyr mest for ham. Da Hal blir stasjonert på Kypros, følger Clara og de små tvillingdøtrene motvillig med. For Kypros er et barskt sted å være for en liten familie; britene forsvarer kolonien mot standhaftige kyprioter sin kjemper innbitt for en union med Hellas. Operasjonene er både farlige og blodige, skuddvekslingene tøffe. Clara er like pliktoppfyllende som Hal og hun forsøker å finne seg til rette. Men den brutale krigen endrer Hal og han oppdager at alt han har trodd på står for fall.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Jeg begynte på denne boka i dag, og er fryktelig spent. Kanskje bare bra at jeg ikke har lest den første enda :) Hilsen Anette :)

    SvarSlett
  2. Eg likte godt den første, men kvar sin smak. Du kan enda opp med å lika denne boka:) Blir spennande å høyra når du er ferdig:)

    SvarSlett