Søk i denne bloggen

mandag 14. mars 2011

Bok: "Solstorm" (Rebecka Martinsson #1)

Forfatter: Åsa Larsson
Originaltittel: Solstorm
Oversetter: Andreas E. Østby
Først utgitt: 2003 i Sverige
Denne utgåve: 2005
Format: Lydbok, lest av Andrine Sæther, ca 8 timers spilletid
Forlag: Lydbokforlaget
Frå: Mors bokhylle

Baksidetekst: Kiruna, en vinternatt i februar. I den nybygde Kraftkildens kirke blir forsamlingens åndelige leder, Viktor Strandgård, brutalt myrdet midt i altergangen. Neste morgen får stockholmsadvokaten Rebecka Martinsson, som er vokst opp i Kiruna og kjente Viktor, en uventet telefon. Det er søsteren hans, Sanna, som ber om hjelp. Sanna er overbevist om at politiet mistenker henne for drapet, og frykter at noen vil ta fra henne barna. Motvillig vender Rebecka tilbake til den snødekkede barndomsbyen. Hjemkomsten vekker til live sterke følelser, og snart jages hun både av sin egen fortid og av krefter som ønsker å bringe henne til taushet.

I mangel av noko å høyra på, tok eg for meg mors bokhylle, og fant 3 lydbøker av Åsa Larsson. Dette er ikkje bare krim, men skikkelig ekkel krim! Hadde det ikkje vore for at det var lydbok hadde eg sikkert heve frå meg boka i dei verste scenane på slutten, men med lydbok er det bare å la det fare forbi;-) Rebecka Martinson er definitivt ein person eg er meir interessert i, så ikkje sjå vekk frå at det kjem fleire Åsa Larsson-bøker! Boka er drivande, med eit rikt og spennande persongalleri og ein forfatter som veit å spinne tråder til nett.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar