Søk i denne bloggen

fredag 10. juni 2011

Bok: "Fedrenes løgner"

Forfatter: Tom Egeland
Utgitt: 2010
Format: Hardback
Forlag: Aschehoug
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: En ferskvannsdunk med en dagbok driver mot land på Barbados. Dagboken kaster ikke bare nytt lys over forsvinningen til klimaforskeren Carl Christian Scott i Vestisen tjue år tidligere, men blir også et vendepunkt for hans sønn, den unge journalisten Victor Scott. Victor Scott blir bedt om å skrive en bok om sine tre berømte forfedre: FAREN, som forsvant sporløst i Vestisen. FARFAREN, forfatter, nobelprisvinner og krigshelt. OLDEFAREN, som bodde tjue år på en øde øy. Victor legger ut på en verdensomspennende reise for å samle informasjon - en reise som skal endre livet hans. Fedrenes løgner er en roman om tre menn og deres unge etterkommer som avdekker deres rystende livsløgner.

For eit par veker si såg eg denne boka på ein kollegas pult, og fekk tilbod om å låne den. Eg takka høfleg nei, men på tysdag kunne eg ikkje la ver når den stod så innbydande på biblioteket. Nå er den utlest! Og eg har meste ikkje hatt tid til å gå på jobb! Victor Scott har ikkje hatt det enkelt. Faren forsvant då han var ti år; han har lyst å skrive bok, men når farfaren din vant nobelprisen i litteratur så kjem du antakelig alltid til å bli samanlikna med han; og oldefaren din var ingen ringere enn ein versjon av Robinson Crusoe. Det er litt å slekta på! Men så skjer det at ting frå din fars ekspedisjon dukker opp, og plutselig så har du avslørt at dei forfedrene du er så stolt av, og som du nokon dager ikkje kan fordra pga deira suksess, er ei bunke med løgnhalser!

Eg likte denne boka; eg likte den pga familiehistorien, pga måten den er fortalt på, men mest av alt fordi den fenga. Den fenga så til de grader! Eg prata nettopp med ein kollega om litteratur og lesing og slikt, og eg meiner at viss boka ikkje fenger, legg den frå deg! Ikkje les den bare fordi det er riktig, eller fordi forfatteren er så kjent, eller fordi dei andre bøkene til forfatteren var bra. Les boka fordi du har lyst!

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar