Søk i denne bloggen

tirsdag 20. desember 2011

Bok: "The Girl on the Cliff"

Forfatter: Lucinda Riley
Utgitt: 2011
Forlag: Penguin
Format: Kindle

Frå Goodreads: A tiny figure stands at the cliff edge - hair flying in the breeze. Grania Ryan is hypnotised by the enchanting vision, unaware this young girl, Aurora Lisle, will change her life in countless ways. For Grania is suffering and has returned to Ireland and the arms of her loving family, in the hope her wounds might heal. As their paths begin to entwine, Grania's mother becomes deeply troubled … because almost a century of entanglement has brought nothing but terrible tragedy to their two families. The past is set to repeat its sorrows. A suitcase hidden in the attic of a magnificent house in London during the First World War is where it all began, but could it now hold the key to ending the heartbreak that has beset the Lisles and the Ryans for so long?

I sommar leste eg den gode debutboka til Lucinda Riley, og den er verdt å lesa. På bloggen til Knirk fant eg ut at forfatteren har skreve den vanskelige andreboka. Eg lasta den straks ned til Kindle, fordi eg likte Hothouse Flower, og ville gjerne vera uenig med Knirk. Men dengang ei! Eg er for sta til å gi meg midt i boka, men det er lenge sidan eg har kjeda meg når eg har lest.

The Girl on the Cliff er full av unnskyldninger, klisjeer, og dette-kunne-ha-skjedd-viss-bla-bla-bla. Karakterene er syltynne, plottet likeså og kjærlighetsdramaet er irriterande opplagt.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Mmm... det er litt synd, for den høres liksom så fin ut. Men, men. Ser forresten at du leser Game of Thrones. Gleder meg til å høre meningen din.Jeg har ikke begynt på dem enda, men har planer...kanskje. Men blir jeg like hekta som andre jeg har hørt om, så får jeg jo ikke lest noe annet! God jul forresten!

    SvarSlett
  2. Uenig...HELT UENIG! ingen KLISJE!

    SvarSlett