Søk i denne bloggen

onsdag 31. oktober 2012

Oktoberstatistikk

Oktober har vore ein grei månad, og eg har vore flink til å legge vekk bøkene når det ikkje frister. Her om kvelden såg eg faktisk ein film utan boka i fanget, og det må eg gjera oftare.

Bøkene

5 bøker. Greit.

- Victoria Hislop: Tråden
- Sadie Jones: De ubudne gjestene
- John Galsworthy: The Forsyte Saga
- Toralv Maurstad: For et liv. Historier jeg bare har fortalt mine venner
- P.D. James: Death Comes to Pemberley

Kjønn

3 kvinner og 2 menn.

Land

Storbritannia: John Galsworthy, Victoria Hislop, P.D. James, Sadie Jones
Noreg: Toralv Maurstad

Mål for oktober

Bøker eg kun har lyst til er i mål, og Forsyte-sagaen i lesesirkelen er nådd. Neste år skal eg lese resten av Forsyte-bøkene.

Mål for november

Eg har begynt på november-boka i lesesirkelen, men eg kjenner det kan ta lang tid. Nokon andre som skal lese Ann Radcliffes The Mysteries of Udolpho og har komt lenger enn første kapittel? Elles blir det lystlesing innimellom, har høyrt rykter om at Radcliffe er tung.

XOXO

6 kommentarer:

  1. God morgen :o) Jeg har kommet meg igang med Udolpho! Startet såvidt igår, så jeg har ikke kommet lenger enn noen sider på vei. Overgangen fra Christian Valeur's skrivestil i "Pusling" til Emily var stor! Radcliffe skriver ikke, hun maler! Idag skal jeg sette meg ned noen timer og se hva jeg synes. Sålangt synes jeg ikke hun er tung, men som sagt - kun 3% uti boka :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg trur ikkje 22 sider kvalifiserer for så mange prosentene det heller, så er nok ikkje så mykje lenger enn deg:-) Tiden vil vise om det blir malende beskrivelser, men eg syns det er bra at lesere oppfatter bøker forskjellig.

      Slett
    2. Jeg leser boka på engelsk. Har du en norsk variant? Bare nysgjerrig :)

      Slett
    3. Engelsk, Penguin-utgåva:-)

      Slett
  2. Bra oppsummering dette!
    Så fint at du har kommet igang med Radcliff - selv bestemte jeg meg for å lese ferdig "The Man of Property" og hopper over november-boken. Den skal leses en gang, og ligger klar i bokhyllen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker! Prioriteringer må tas, Melusine, så får du kose deg med omtalene!

      Slett