Søk i denne bloggen

torsdag 28. mars 2013

Bok: "Kvinnen i buret" (Avdeling Q #1)

Kvinnen i buret (Avdeling Q #1)
Forfatter: Jussi Adler-Olsen
Utgitt: 2007
Min utgåve: 2009
Oversetter: Erik Krogstad
Format: Lydbok, lest av Helge Winther-Larsen, 13t49min54sek
Forlag: Lydbokforlaget

Rett før påske kom Jussi Adler-Olsens femte bok om Avdeling Q ut på norsk. Eg har lest veldig lite krim dei siste åra, men då Marianne skreiv ein glitrande omtale av dei to første bøkene havna Kvinnen i buret på leselista. Vegen frå lista til CD-spelaren var kort, for mor har denne på lydbok. Win win!

Kvinnen i buret handler om den unge og fremadstormende politikeren Merete Lynggard som forsvinner sporlaust. Politiet setter igang ein storstilt etterforskning, men det er ikkje før den nyoppretta Avdeling Q får saken på bordet at hjula byrjer å rulle. Carl Mørck er ein utradisjonell kriminalinspektør, og han er ikkje videre begeistra for den nye jobben. Han har nyleg komt tilbake til etaten etter eit rekonvalesensopphald etter forrige sak, og sliter med saknet etter to gode kolleger. Sakene Avdeling Q skal ha ansvaret for er av særlig grov karakter, og då Carl forlanger ein assistent blir han introdusert for vaskehjelpen Hafez el-Assad. Carl og Assad er etterkvart på sporet av ein hensynslaus forbryter som ikkje lever på luft og kjærleik, men snarere med eit hensynslaust hat mot Merete Lynggard. Vil Carl og Assad greie å løyse saken før det er for seint?

Eg har tidlegare sagt at lydbøker er perfekt til krim for du kan ikkje bare hoppe over eit par skumle sider. I dette tilfellet skulle eg ynskje at eg kunne hoppe litt fremover, for med min pysete og ville fantasi vart det til tider veldig skummelt. Idag høyrte eg ferdig den siste CD-en, men det har vore dagar der eg godt kunne tenkt meg å avslutta heile greia. Det syns eg er teikn på bra kriminallitteratur!

Jussi Adler-Olsen skriver godt og fengande, og han veit korleis han skal halde på lesaren/lyttaren. Adler-Olsen har og klart å skape ein etterforsker som har nokonlunde kontroll på livet, og seg sjølv. Det står respekt i å ta seg av ekskonas sønn etter ein skilsmisse, medan ho lever livets glade dager i eit kunstnerkollektiv. Carl er ikkje videre begeistra for Assad til å byrje med, men han viser seg å vere både kunnskapsrik og humørfylt. Etter påske blir det meir Jussi Adler-Olsen; tiden vil vise om det blir som leser eller lytter. Avslutter med eit sitat frå Marianne:
Dette er en genial kopling av politietterforsker og assistent som jeg overhode ikke har kommet over i litteraturen tidligere.
XOXO

4 kommentarer:

  1. denne har eg på vent, og gleder meg til å ta fatt på :) flott omtale :)

    SvarSlett
  2. Utrolig flott omtale av en av mine favorittbøker! Velkommen i "Jussi-klubben" ;)

    SvarSlett