Søk i denne bloggen

fredag 30. januar 2015

Bok: "Det skulle vere sol, vi skulle reise til Lódz"

Forfatter: Marit Kaldhol (f. 1955)
Utgitt: 2014
Format: Ebok frå ebokbib, 175 sider
Forlag: Samlaget

Marit Kaldhol har sidan debuten i 1983 gitt ut ei rekkje prisbelønte bøker for barn, ungdom og vaksen. For meg er ho mest kjent for barneboka Farvel, Rune. Det er ein klassikar innan biletboksjangaren, og er den norske biletboka som har fått aller størst internasjonal merksemd. I år kjem Kaldhol med ein ungdomsroman, men for Det skulle vere sol, vi skulle reise til Lódz er ho nominert til bokbloggerprisen 2014.

Det skulle vere sol, vi skulle reise til Lódz handler om søstrene Jenny og Solrun. Dei har vokse opp saman med mamma og bestefar. Storesøster Solrun skulle alltid passe på Jenny, alle skulle vere glade, det skulle alltid vere sol, og mamma skulle alltid vere der. Alltid! Men så skjer det utenkelege: Mamma døyr, og livet til søstrene blir ikkje slik det skulle vere. Til slutt er det Jenny som må vere den sterke. Jenny på passe på Solrun som ikkje er til å stole på i nokon samanheng. Spørsmålet som til slutt ligger i lufta er: Kven skal passe på Jenny?

Kaldhol er ikkje kjent for koselege bøker. Eg har kun lest denne og nemnte biletbok, men dei som har lest meir av forfatterskapet kan sikkert skrive under på første setning. Kaldhol får fram dei såre kjenslene til Jenny som sakner storesystera si. Storesystera som ikkje takler livet utan narkotika, som låner penger i hytt og vær, og stjeler kleda til Jenny. Livet som pårørande er tydelegvis ikkje å anbefale. Romanen er ikkje lang, men inneheld nok tanker og kjensler til fleire sider. Det hadde ikkje vore meg imot å fått nokre sider til om systrene. Anbefales!

XOXO

4 kommentarer:

  1. Jeg hadde også ønsket meg en lietn fortsettelse.:)

    SvarSlett
  2. Enig med deg, boken kunne vært litt lenger. Må lese noe mer av forfatteren, for denne ga mersmak :)

    SvarSlett
  3. Så fin omtale Elida, og så glad jeg er for at du likte denne boken. Denne boken er så fin, og nå skal jeg lese flere Kaldhol bøker i år :)

    SvarSlett