Søk i denne bloggen

lørdag 26. september 2015

Bok: "Bienes historie"

Forfatter: Maja Lunde (f. 1975)
Utgitt: 2015
Format: Innbundet, 455 sider
Forlag: Aschehoug

Den norske forfatteren Maja Lunde har skrevet barne- og ungdomsbøker, og skrevet manus for TV. I år er ho aktuell med sin første roman for vaksne, Bienes historie.

Bienes historie blir fortalt av tre ulike stemmer i kvart sitt år. Familiefaren og frøhandleren William bur i England på 1800-talet. Han har mistet all vilje til å leve, men etter å ha lest ei bok om bier står han opp frå senga og byggjer ei heilt ny bikube som skal sette standarden for bikuber. Birøkteren George bur i USA med familien i 2007. Han har ein liten gard, men ynskjer å utvide og håper at sonen ein dag skal bli meir interessert i biene enn i sine eigne studier. I framtidas Kina i året 2098 arbeider Tao med handpollinering. Verda slik me kjenner den er vekke, og Tao strever med arbeidet sitt og den evige dårlege samvittigheten overfor sonen som ho kun får ein time med kvar dag. Ho ynskjer at han skal få eit anna utgangspunkt enn det som er framtida nå, men med ein time kvar dag er det ikkje så enkelt.

Det er lenge sidan eg har lest ein så drivande roman som Bienes historie. Før eg visste ordet av det var halve boka lest, og den andre halvparten vart lest neste dag. I mitt hovud vitner det om godt skrevet bok. Maja Lunde har gjort sin research (som viser igjen på takkelista bakerst i boka), og med gode setninger og cliffhangere mellom stemmene så må du bare lese vidare for å vite meir om dei ulike personane. Samtidig som det handler om bier i ulike tider er det sterke historier om relasjoner mellom foreldre og barn, og forventninger frå ein generasjon til ein anna. Maja Lunde klarer på elegant vis å balansere tre stemmer i ei bok, og samtidig trekkje tråder mellom stemmene. Denne kan eg godt sjå på bokbloggerprisens liste neste år. Anbefales!

XOXO

11 kommentarer:

  1. Jeg blir så glad når andre liker bøker jeg liker, og denne her likte jeg godt. Leste den også i en fei, og som deg tolker jeg det som at boken fenger, og det er jo det viktigste :) God helg Elida!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott, nå skal eg inn og lesa anmeldelsen din. God helg, Tine!

      Slett
  2. Så fint at du likte den - denne var veldig interessant ja.

    SvarSlett
  3. Ja, denne skal jeg lese! God helg, Elida :-)

    SvarSlett
  4. Gleder meg storveis til denne. Anskaffet meg boka på Kapittel og den ligger nest i haugen etter Underkastelse av Houellebecq. Veldig kjekt å lese at du med flere likte boka. Jeg ble helfrelst under bokbadet forrige uke og kunne ikke engang vente på leseeks...

    SvarSlett
  5. Åh, denne gleder jeg meg til! Ble enda mer giret på denne etter å ha hørt forfatteren snakke om boken på høstmøte for et par uker siden! :-) Og kjekt å se at du likte den også, da ser jeg enda mer frem til denne.

    SvarSlett
  6. Jeg visste ikke at du også har skrevet om boja, Elida.

    For meg ble dette først og fremst en underholdningsroman, men absolutt en god en!

    SvarSlett
  7. Ja, og heldigvis så kom denne boka på kortlista! En utrolig velkomponert roman og nydelig fortellerstemme. Det var en gripende leseropplevelse. Nå er jeg spent på om det er den som klatrer til topps ... ?

    SvarSlett