Søk i denne bloggen

tirsdag 2. mai 2017

Bok: "Judas"


Forfatter: Amos Oz (f. 1939)
Originaltittel: HaBesora al pi Jehuda Ish Kariot, omsett av Kjell Risvik
Utgitt: 2014
Min utgåve: 2016
Format: Innbundet, 344 sider
Forlag: Arneberg

Den israelske forfatteren Amos Oz blir rekna som Israels mest berømte nålevande forfattar. Han er omsett til over 40 språk, har mottatt ei rekke priser og er æresdoktor ved fleire universitet. Oz har vore innom den internasjonale Booker-prisen ein gong før (då prisen gjekk til forfatterskapet), og er i år på kortlista med romanen Judas.

Den unge bibelforskaren Shmuel Ash må av økonomiske årsaker forlate universitetet og ta seg jobb som samtalepartner hjå den eldre mannen Gershom Wald. Jobben inneheld kost og losji, og i det tilbaketrukne huset bur og den mystiske Atalia Abarbanel. I løpet av tre månader i 1959 diskuterer Shmuel og Gershom religion, stat, politikk og litteratur, og det er i all hovudsak Wald som snakker. Shmuel lærer forbindelsen mellom den gamle mannen og den mystiske kvinnen, og forlater huset i smuget litt klokare enn då han kom inn.

Judas er ei bok du må ta deg tid til, og eg merka at eg måtte ha rett stemning for å komme inni den. Det er ei bok med langsam handling, men det er mykje handling om du er villig til å ta det innover deg. Bibelhistorie og religionskrig er noko eg kan lite om, men eg kan litt meir etter søndagens lesing av Amos Oz' roman. Eg er usikker på om den er ein Bookerpris-vinnar, men den fortener plassen på kortlista.


XOXO

8 kommentarer:

  1. Denne var den eneste som "hoppet" ut av longlist og fristet meg, drukner litt i andre bøker for tiden - men håper kanskje å rekke å lese denne og den andre israelske.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har ein god månad igjen, Stine :-) Eg har Grossman og Enard liggande, er litt usikker på om eg skal gidde å prøve Nors ein gong til, men kjem den inn på biblioteket prioriterer eg den ein gong til :-)

      Slett
  2. Ingen av bøkene jeg hadde mest lyst til å lese fra longlist kom med på shortlist. Dermed har jeg vært ganske lite interessert i Internasjonal booker i år. Lurer likevel på å lese denne, du fikk den til å virke litt forlokkende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvilke ville du lese som ikkje kom med?

      Slett
  3. Denne har jeg lånt på biblioteket, så muligens blir den lest. Jeg har i utgangspunktet planer om å prøve meg på Grossman og Jacobsen, men det er ganske mye som frister mer enn sistnevnte må jeg innrømme. Beathe fikk forresten Nors til å høre veldig frsitende ut, ser du er skeptisk og veldig mange på forumene på Goodreads ser på den som den rareste og svakeste virker det som. Lånte den, men leverte den tilbake.

    SvarSlett
    Svar
    1. Grossman og Enard har eg kjøpt så dei blir lest i løpet av mai. Beathe gjorde ein god fristande jobb, men ikkje nok til at eg kjøper den. Biblioteket får den inn, og eg kan venta. Det beste hadde vore om den straks kom i Storytel for eg er meir sta med lydbøker enn papir. Eg lånte Nors på dansk då den kom på longlist, men den vart aldri prioritert så eg leverte den inn igjen. Hadde i grunnen ikkje trudd den skulle kome videre...

      Slett
  4. Fint å se at også du likte denne boka, Elida! Jeg leste den (og omtalte den) rett etter at den kom på norsk i fjor høst, og jeg likte tematikken i boka. Ingen bør bli forbauset over at Amos Oz først og fremst er ute etter forsoning mellom de tre store monoteistiske verdensreligionene. Han åpner her opp for noen høyst interessante tanker! Dette er en bok til å bli klokere av!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er mi første Oz-bok, men det ga mersmak!

      Slett